اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

عضویت فرمانده گشت مرزی آمریکا در گروه‌های اینترنتی نژادپرست و ضد مهاجرت

رئیس گشت مرزی آمریکا در گروهی در شبکه اجتماعی فیسبوک عضویت داشته است که مطالب تندی علیه پناه‌جویان منتشر می‌کند و به تبلیغ نژادی می‌پردازد.

عضویت فرمانده گشت مرزی آمریکا در گروه‌های اینترنتی نژادپرست و ضد مهاجرت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بنا به گزارشی، «کارلا پرووست» فرمانده گشت مرزی آمریکا در یک گروه در شبکه اجتماعی «فیسبوک» که مطالب نژادپرستانه و خشونت‌آمیز علیه مهاجران را به اشتراک می‌گذارد عضویت داشت.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، این گروه فیسبوکی که مأموران گشت مرزی در آن مطالبی نژادپرستانه علیه پناه‌جویان منتشر می‌کردند، اوایل ماه جاری میلادی خبرساز شد.

پرووست در واکنش به این رسوایی گفته بود: «هر یک از کارکنان که از استانداردهای رفتاری ما تخطی کنند پاسخگو خواهند بود».

این در حالی است که  به گزارش خبرگزاری «اینترسپت»، به‌نظر می‌رسد نه‌تنها او از وجود چنین گروهی در فیسبوک باخبر بوده، بلکه خود وی نیز سه ماه پس از تصدی مقامش، زیر یکی از مطالبی که در آن منتشر شده بود، نظرش را بیان کرده بود.

به گفته این خبرگزاری، او در واکنش به ترفیع سریع یکی از مأمورانش، در این گروه به او تبریک گفته بود.

افشای برخی از مطالبی که اخیراً در این گروه منتشر شد، خشم و واکنش رسانه‌های مختلف جهان را در پی داشت. در یکی از این مطالب، مرگ پناه‌جویان در مرزهای آمریکا مورد تمسخر قرار گرفته بود.

یکی دیگر از مطالب این گروه در خصوص  جعلی و ساختگی عنوان کردن عکسی بود که از یک پدر و دختر غرق شده در رودخانه‌ای مرزی در خبرگزاری‌ها منتشر شده بود.

طبق گزارش اینترسپت، نام سه رئیس گشت فعلی، ۹ مأمور فعلی یا سابق و شماری از مقامات اتحادیه گشت مرزی همچنان در این گروه دیده می‌شود.

در پی وخامت وضعیت غیرانسانی بازداشتگاه‌های مرزی، کنگره  آمریکا روز پنج‌شنبه جلسه‌ای را تشکیل داد که در آن عنوان شد، تاکنون چندین کودک مهاجر در بازداشت نیروهای مرزی آمریکا به واسطه وضعیت نامناسب این اردوگاه‌های مرزی و عدم دسترسی به امکانات بهداشتی، جان خود را از دست داده‌اند.

بازرسان دادستانی کل وزارت امنیت داخلی آمریکا اخیراً گزارشی از وضعیت برخورد نامناسب مأموران اداره گمرک و محافظت مرزی این کشور با پناهجویان در اردوگاه‌های مرزی آمریکا منتشر کرده‌اند که در آن آمده است که مأموران گشت مرزی این کشور، مهاجران را در نزدیکی منطقه «ریو گراند والی» وادار می‌کنند در اتاق‌هایی که ظرفیت‌ آن اشباع شده است، مستقر شوند.

جدیدترین یافته‌های بازرسان دادستانی کل وزارت امنیت داخلی آمریکا حاکی از آن است که اکثر کودکان مهاجر در پناهگاه‌هایی که مختص کودکان است نگهداری می‌شوند و دسترسی به حمام ندارند و حتی اجازه تعویض لباس هم به آنها داده نمی‌شود.

جوانترین نماینده دموکرات کنگره آمریکا، هفته گذشته بعد از بازدید از یکی از مراکز بازداشت مهاجران در «تگزاس»، اوضاع پناهجویان را «هولناک» توصیف کرد.

کورتز گزارش داد که کارکنان اداره گمرک و محافظت مرزی، زنان را در سلول‌هایی بدون آب نگه می‌دارند و به آنها می‌گفتند که باید از آب توالت برای آشامیدن استفاده کنند و تصریح کرد، فقط کودکان نبودند بلکه همه از آب توالت برای آشامیدن استفاده می‌کردند و مأموران گمرک آمریکا مقابل اعضای کنگره به آنها می‌خندیدند.

کوتز که اصالتاً اهل کشور «پورتو ریکو» است نیز یکی از قربانیان مطالب خشونت‌آمیز و نژادپرستانه این گروه فیسبوکی بود.

این گروه که حدود 9500 عضو دارد، در سال 2016 میلادی در شبکه اجتماعی فیسبوک ساخته شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول