اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

سیلاب در شمال هند و نپال، 30 کشته برجا گذاشت+عکس و فیلم

در پی چندین روز بارندگی‌های موسمی و متعاقب آن وقوع سیلاب‌های شدید و رانش‌ زمین در سراسر نپال و دو استان شمالی هند، بیش از 30 نفر جان خود را از دست دادند و 130 ساختمان نیز تخریب شد.

سیلاب در شمال هند و نپال، 30 کشته برجا گذاشت+عکس و فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی چندین روز بارش‌های موسمی، سیلاب‌های ویرانگر و رانش زمین در سراسر نپال و بخش‌هایی از هند، تاکنون بیش از 30 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 130 ساختمان نیز فروریخته است.

 

 

بنا به گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، تندبادهای شدید موسمی، ویرانی‌های بسیار زیادی را در 14 منطقه «اتار پرادش» به وجود آورد و از روز سه‌شنبه هفته جاری تا امروز، 15 قربانی گرفته است.

بر اساس این گزارش، رانش زمین و سیلاب‌های سهمگین، خسارات عدیده‌ای را به زیرساخت‌های این منطقه وارد آورده است و به فروریختن دستکم 133 ساختمان منجر شده است.

 

در استان شمالی «آسام» هند، تعداد تلفات سیلاب‌های هفته جاری به شش نفر افزایش یافته است، و هزاران نفر دیگر از یکهزار و 556 روستا در سراسر 21 منطقه این کشور، آواره شده‌اند.

مقامات محلی آسام گزارش کرده اند که در مجموع 869 هزار و 24 نفر از جمله زنان و کودکان تحت تأثیر سیلاب‌های ویرانگر قرار گرفتند.

شبکه راشاتودی گزارش کرد که در سراسر مرز نپال، دستکم 17 نفر در پی وقوع سیلاب و چندین رانش زمین جان خود را از دست دادند و هنوز تعداد زیادی ناپدید هستند و خساراتی نیز به ساختمان‌های این منطقه وارد آمده است که میزان دقیق آن هنوز برآورد نشده است.

هنوز آنطور که مسئولان مدیریت بحران نپال و هند گفته‌اند، ارزیابی کاملی از خرابی‌های ناشی از سیلاب و رانش زمین صورت نگرفته است زیرا صدها ساختمان تا حدودی به زیر آب فرو رفته است و آنطور که پیش‌بینی هواشناسی نشان می‌دهد، سه روز آینده نیز در مناطق اعلام شده، آسمان ابری است و احتمال بارش‌های سیل‌آسا و تندباد شدید وجود دارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول