اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بودجه رسانه‌های آمریکا بیشتر است یا روسیه؟

شبکه خبری «روسیه الیوم» در واکنش به اتهامات نمایندگان کنگره آمریکا اطلاعاتی درباره بودجه‌ رسانه‌های آمریکایی و روسی منتشر کرد.

بودجه رسانه‌های آمریکا بیشتر است  یا روسیه؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، شبکه «روسیه الیوم» در واکنش به اتهامات نمایندگان کنگره آمریکا درباره حمایت مالی بیش از حد رسانه‌های بین‌المللی روسیه هزینه‌های رسانه‌های آمریکایی را منتشر کرد.

در گزارش روسیه الیوم آمده است: دولت آمریکا در سال 2019 برای فعالیت رسانه‌های آمریکایی مانند «رادیو آزادی» و زیرمجموعه‌های آن 808 میلیون دلار هزینه کرد.

در حالی که بودجه شبکه خبری روسیه الیوم، خبرگزاری «روسیا سگودنیا» و خبرگزاری «اسپوتنیک» در سال 2019 حدود 440 میلیون دلار است.

این در حالی است که در نشست علنی کنگره آمریکا نمایندگان این مجلس از رشد نفوذ روسیه از طریق فعالیت رسانه‌های تحت تأمین مالی «مسکو» اظهار نگرانی کردند.

«جان لاسینگ» رئیس آژانس دولتی آمریکا در حوزه رسانه‌های جهانی در این باره گفت: ما اطلاعاتی درباره بودجه رسانه‌های روسیه نداریم اما معتقدیم که مسکو در رسانه‌های خود بیشتر از «واشنگتن» سرمایه گذاری می‌کند.

به ادعای وی، بودجه رسانه‌های بین‌المللی روسیه 10 برابر بیشتر از رسانه‌های آمریکایی است.  

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول