اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

لزوم استفاده از ظرفیت‌ رسانه‌ها برای توسعه و همگرایی در شانگهای

رئیس جمهور قرقیزستان در همایش رسانه‌ای سازمان همکاری شانگهای با اشاره به نقش بزرگ رسانه‌ها در درنیای معاصر از لزوم استفاده از ظرفیت آنان در فرآیندهای توسعه و همگرایی خبر داد.

لزوم استفاده از ظرفیت‌ رسانه‌ها برای توسعه و همگرایی در شانگهای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سارانبای جین بیک‌اف» رئیس جمهور قرقیزستان در همایش رسانه‌ای کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با شاره به نقش رسانه‌ها در دنیای معاصر اظهار داشت: فعالیت نمایندگان حوزه اطلاع رسانی وابستگی بسیاری به امنیت داخلی کشورها و روابط بین کشورهای منطقه دارد.

وی تصریح کرد: امنیت داخلی کشور و روابط بین کشورهای منطقه وابسته به فعالیت رسانه‌ها است و با توجه به اینکه ایجاد فضای قابل اعتماد و احترام متقابل یکی از اهداف اصلی شانگهای است حمایت حوزه اطلاع رسانی مهم است.

رئیس جمهور قرقیزستان ادامه داد: قرقیزستان همواره برای تبادل تجربه در حوزه‌های مختلف از جمله اطلاع‌رسانی در مقیاس منطقه‌ای و بین‌المللی آماده است و امیدواریم همایش رسانه‌ای فعلی فصل جدیدی را در ارتباطات رسانه‌های شانگهای باز کند.

وی اظهار داشت: در قرقیزستان جامعه رسانه‌ای دولتی و خصوصی قوی تشکیل شده و خبرنگاران نقش میانجی بین مردم و دولت را به خوبی برآورده می‌کنند ضمن آنکه مردم به رسانه‌ها اعتماد زیادی دارند.

جین بیک‌اف خاطر نشان کرد: سازمان شانگهای به مرور زمان قوی‌تر می‌شود و با پیوستند هند و پاکستان تبدیل به سازمان ترانس منطقه‌ای نیز شده است. امروز سازمان مذکور 60 درصد کل اوراسیا را در خود دارد.

این مقام ارشد قرقیز گفت: در مجموع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای یک چهارم تولیدات ناخالص جهانی را داشته دارای مکانیزم‌های  تقویت اعتماد متقابل، دوستی، همسایگی و توسعه تعامل هستند.

رئیس جمهور قرقیزستان افزود: بنابراین نقش رسانه‌ها در شانگهای بسیار بزرگ است و باید اطلاع‌رسانی درباره کشورهای منطقه گسترش یافته دولت‌ها تلاش‌های زیادی در این راستا انجام دهند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول