اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دولت به دغدغه‌های بانوان پاسخ دهد

فعال حوزه زنان گفت: دولت باید به دغدغه‌های کلی بانوان مانند بیمه، اشتغال و فرزندآوری که به نفع کشور است، بپردازد.

دولت به دغدغه‌های بانوان پاسخ دهد

فضه سادات حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به نقش و جایگاه زنان در فضای مجازی اظهار داشت: امروزه با گسترش شبکه‌های مجازی، همه افراد به هر شکلی درگیر و در ارتباط با آن هستند اما اینکه چقدر دغدغه داشته باشیم و چگونه به این فضا بپردازیم، مسأله مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم.

فعال حوزه زنان با بیان این‌که شخصی ممکن است به عنوان یک آلبوم به اینستاگرام نگاه می‌کند، در حالی که شخصی دیگر ارتباط با افراد مختلف را در فضای مجازی دنبال می‌کند، افزود: فردی در فضای مجازی کسب و کار اینترنتی راه می‌اندازد اما در کنار همه این موارد شخصی با دغدغه وارد فضای مجازی می‌شود که این چنین افرادی تعدادشان نسبت به سایر افرادی که به فضای مجازی به عنوان تفریح نگاه می‌کنند، کم است.

وی با تأکید بر این‌که در حال حاضر عرصه، عرصه جنگ نرم است، گفت: دشمن دیگر به سمت جنگ سخت نمی‌رود و با استفاده از جنگ نرم می‌خواهد به کشور آسیب بزند و یکی از این ابزارها، فضای مجازی است که رهبر معظم انقلاب بارها درباره اهیمت فضای مجازی صحبت کرده‌اند و آن را به یک فضای بازی تشبیه کرده‌اند که دشمن آن را فراهم کرده و باید باید در این زمینه فعالیت کنیم.

حسینی با بیان این‌که اگر با این دغدغه که باری را از دوش مملکت برداریم وارد فضای مجازی شویم، این حضور بسیار مهم است، بیان کرد: فضای مجازی قبل از اینکه فرهنگ آن در جامعه بیاید وارد شد، با این وجود باید سواد رسانه‌ای خود را بالا ببریم و مخاطرات و منافع آن را یاد بگیریم.

گوینده خبر عنوان کرد: حال که این زمینه فراهم است و دشمن در حال تولید محتوا است ما هم باید با تولید محتوای صحیح سبک زندگی ایرانی، اسلامی این فضا را پر کنیم، درست است که این فضا مربوط به دشمن است اما چاره‌ای نیست باید کار خود را انجام دهیم.

وی با اشاره به گم شدن هویت زنان و دختران و احیای دوباره آن خاطرنشان کرد: زمانی که فرد دانشجو است و ازدواج نکرده دغدغه مادر شدن و خانواده را ندارد، اما بانوان ما باید بدانند در یک سنی ازدواج می‌کنند و دارای فرزند می‌شوند و ممکن است فعالیت‌های اجتماعی آن‌ها کم رنگ شود اما نباید به خاطر فعالیت‌های اجتماعی زندگی خانوادگی را به عقب بیاندازند.

فعال حوزه زنان ادامه داد: این مسائلی است که بانوان ما باید یاد بگیرند که یک بخشی از آن خانواده موظف است یاد دهد و بخشی به عهده رسانه‌ها مانند صدا و سیما است، باید این فرهنگ‌سازی را انجام دهند و مسؤولان زمینه‌ها را فراهم کنند.

وی با تأکید بر این‌که نمایندگان مجلس باید شرایط را برای حضور بانوان در جامعه فراهم کنند، اضافه کرد: بانوان تحصیل کرده می‌خواهند فعالیت اجتماعی در جامعه داشته باشند اما از سوی دیگر می‌خواهند مادر شوند اما کارفرما به آن‌ها می‌گوید نباید بچه‌دار شوند و یا 6 ماه بیشتر مرخصی نمی‌دهند، که باید این قوانین اصلاح و دغدغه آن بین مسؤولان ایجاد شود تا محیط کاری برای بانوان اصلاح شود.

حسینی با بیان این‌که بانوان باید اولویت‌های خود را از لحاظ  فکری و ساختاری بدانند و دغدغه‌های خود را در هر سنی مشخص کنند، افزود: دولت باید امکانات را برای خانواده‌ها فراهم کند، به جای اینکه به دغدغه‌های قشر خاصی از بانوان بپردازد به دغدغه‌های کلی بانوان مانند بیمه، اشتغال و فرزندآوری که به نفع کشور است، بپردازد.

فعال حوزه زنان خاطرنشان کرد: دولت باید مسأله‌شناسی کند و آسیب‌های اجتماعی را بشناسد و با اساتید دانشگاه و افراد با سواد در ارتباط باشد تا مسائل احصا شود و بر اساس آن بتواند قوانین را اصلاح کند.

انتهای پیام/63101/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول