اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آموزش و پرورش نمی‌تواند بی‌توجه به فضای مجازی باشد

وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش نمی‌تواند جدای از فضای مجازی به فعالیت خود ادامه بدهد و کار کند و باید دید آیا امتحانات، شیوه تربیتی و روش‌های آموزشی به این سبک درست بوده است یا خیر و در آموزش پرورش باید هم به دنبال کیفیت و هم کمیت باشیم.

آموزش و پرورش نمی‌تواند بی‌توجه به فضای مجازی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، علی‌اصغر فانی در جلسه مدیران ستادی، نواحی و شهرستان‌های آموزش پرورش استان اصفهان در فرمانداری سمیرم اظهار داشت: رهبر بر روح و کالبد فکری کارکنان حاکمیت دارد، اما مدیر تنها به جسم و سخت‌افزار متکی است و مدیر آموزشی باید قوی و مجرب باشد.

وزیر سابق آموزش و پرورش افزود: در سیستم آموزش و پرورش همه باید نفوذ داشته باشند و مدیران باید به سمت رهبری آموزشی تغییر یابد تا تحول و نوآوری در سیستم پدیدار شود.

وی بیان کرد: رهبر به دنبال ایجاد تحول سازمانی است تا با بیان سخنی نو و ارائه تصویری روشن از آینده سیر تحول خواه را به نتیجه برساند.

فانی تصریح کرد: آموزش و پرورش نمی‌تواند جدای از فضای مجازی به فعالیت خود ادامه بدهد و کار کند و باید دید آیا امتحانات، شیوه تربیتی و روش‌های آموزشی به این سبک درست بوده است یا خیر و در آموزش پرورش باید هم به دنبال کیفیت و هم کمیت باشیم که این با نفوذ معلم در دانش آموزان محقق خواهد شد.

محمد اعتدادی نیز در این جلسه با اشاره به تعداد 10 مدرسه شبانه‌روزی سمیرم خاطرنشان کرد: پراکندگی جغرافیایی مدارس باعث شده شهرستان سمیرم با بیشترین تعداد مدارس شبانه‌روزی در استان اصفهان باشد.

وی وجود قومیت‌های مختلف و چندزبانه بودن دانش آموزان را یکی از موضوعات اساسی این منطقه عنوان کرد و گفت: بالغ‌بر 11 هزار دانش‌آموز در مدارس سمیرم آموزش می‌بینند و تعداد 70 واحد آموزشی عشایری در این شهرستان فعالیت دارد.
اصغر سلیمی در ادامه افزود: دانشگاه‌ها و مدارس مدرک محور شده و از مهارت محوری فاصله گرفته‌ایم و این از ضعف آموزش مهارت محوری است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بیان داشت: در برنامه ششم توسعه می‌خواهیم میزان سهمیه استان را برای جذب دانشجویان رشته تربیت‌معلم افزایش دهیم تا مشکل کمبود نیروی فرهنگی تا حد ممکن کاهش یابد.

به گزارش فارس در این جلسه از فرود نعمتی معلم نمونه مدرسه عشایری و چندپایه روستایی دشت بال در بخش پادنا در جنوب سمیرم که از شبکه دو سیما مستندی از فعالیت‌های مدرسه پخش شده است تقدیر شد.

شهرستان سمیرم با شش شهر و چهار بخش و 105 روستا در 160 کیلومتری جنوب استان اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام/ 63111/ج20/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول