اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

زیرساخت‌های لازم برای بازگشایی مرز شوشمی فراهم می‌شود

فرماندار پاوه گفت: طرف ایرانی در راستای تسریع در بازگشایی مرزرسمی شوشمی ظرف مدت 10 روز و طرف عراقی ظرف مدت 20 روز آینده نسبت به تسطیح و تراشه‌برداری محل مورد توافق طرفین به منظور ایجاد زیرساخت مرز رسمی شوشمی اقدام می‌کنند.

زیرساخت‌های لازم برای بازگشایی مرز شوشمی فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نشست مشترک هیأت ایرانی به سرپرستی پرویز ایده‌پور فرماندار پاوه و نوخشه ناصح‌احمد فرماندار حلبچه و با حضور جمعی از مسؤولان استان کرمانشاه و استان حلبچه ظهر امروز در بخشداری نوسود برگزار شد.

فرماندار پاوه هدف از برگزاری این نشست را بررسی مشکلات و موانع پیش‌روی مرز رسمی شوشمی و اجرای تفاهم‌نامه فی‌مابین استانداران کرمانشاه و حلبچه عراق عنوان کرد که در بهمن‌ماه سال گذشته منعقد شده است.

پرویز ایده‌پور افزود: در راستای تسریع در بازگشایی مرزرسمی شوشمی طرف ایرانی ظرف مدت 10 روز و طرف عراقی ظرف مدت 20 روز آینده نسبت به تسطیح و تراشه‌برداری محل مورد توافق طرفین به منظور ایجاد زیرساخت مرز رسمی شوشمی اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: به منظور هماهنگی هرچه بیشتر گمرکات استان کرمانشاه و استان حلبچه در زمینه ترخیص کالا و مبادلات مرزی در بازارچه شوشمی ساعت کار گمرک طرف عراقی 7:30 دقیقه صبح به وقت عراق و 9 صبح به وقت ایران خواهد بود.

 ایده‌پور تصریح کرد: در این نشست مقرر شد به منظور بازدید از زیرساخت‌های مرزسازان در بخش باینگان با حلبچه ظرف مدت 20 روز آینده هیأتی از استان حلبچه به سرپرستی فرماندار حلبچه از مرزسازان باینگان بازدید و مشکلات و موانع پیش‌روی این مرز را بررسی کرده تا زمینه بازگشایی آن فراهم شود.

*استقبال فرماندار حلبچه برای بازگشایی مرزسازان در بخش باینگان

فرماندار حلبچه در ادامه این نشست گفت: هدف ما از این سفر و نشست این است که بدانیم مصوبات نشست استانداران کرمانشاه و حلبچه چه میزان اجرایی و پیشرفت داشته است.

نوخشه ناصح احمد اظهار امیدواری کرد، این نشستها تا اجرایی شدن کامل مصوبات تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه در نشست استانداران حلبچه و کرمانشاه و همچنین سفر هیأت ایرانی به استان‌های سلیمانیه و حلبچه مقرر شده بود که طرف ایرانی ظرف مدت 6 ماه نسبت به بررسی و برنامه‌ریزی زیرساخت‌ها و موانع پیش‌روی مرزسازان در باینگان اقدام و نتیجه را به طرف عراقی اعلام کنند، افزود: منتظر این اعلام نتیجه هستیم.

 فرماندار حلبچه یادآور شد: ما در راستای بازگشایی مرزسازان مشغول احداث خط برق  هستیم و برای ایجاد راه و احداث پل برروی رودخانه سیروان هم اعتبار خاصی پیشنهاد داده‌ایم که با شروع بکار رئیس جدید اقلیم اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول