اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور:

رسمی شدن مرز شوشمی هدف سفر 2 روزه به اقلیم کردستان عراق بود

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور به توافقات بسیار خوب سفر 2 روزه به اقلیم کردستان عراق در بعد ملی و منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: با صدور مجوز رسمی از دولت مرکزی عراق، مرز شوشمی رسمی می‌شود.

رسمی شدن مرز شوشمی هدف سفر 2 روزه به اقلیم کردستان عراق بود

شهریار حیدری امروز در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار فارس در کرمانشاه، بابیان اینکه ارتقای یک مرز از بازارچه به مرز رسمی، فرآیند پیچیده‌ای دارد، اظهار داشت: کارگروه مرزهای مجاز در وزارت کشور با محوریت اداره‌کل امور مرزی، شرایط مرزهای را در این زمینه بررسی می‌کند.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور دامه داد: این کارگروه قابلیت بازارچه‌های مرزی را در راستای ارتقا به مرز رسمی بررسی می‌کند.

وی در خصوص وضعیت مرز «شوشمی»، تصریح کرد: مرز شوشمی این فرآیند را برای رسمی شدن گذرانده است و مکاتبات لازم را با کشور عراق در این خصوص انجام داده ایم‌.

حیدری هدف از سفر به کشور عراق و اقلیم کردستان را مذاکره با مسؤولان استان حلبچه و سلیمانیه و همچنین مقامات اقلیم کردستان به منظور پیگیری و تلاش در راستای صدور مجوز رسمی از دولت مرکزی عراق برای رسمی شدن مرز شوشمی عنوان کرد.

مدیرکل امور مرزهای وزارت کشور افزود: خوشبختانه در جلساتی که طی 2 روز در اقلیم کردستان عراق داشتیم توافقات بسیار خوبی حاصل شد.

وی گفت: علاوه بر موضوع رسمی شدن مرز شوشمی ما در خصوص بازگشایی مرز تیله کوه، توسعه مرز شیخ‌صله‌، رسمی شدن مرز پرویزخان، مرزهای کردستان با اقلیم عراق و مرزهای آذربایجان غربی با اقلیم کردستان عراق بحث و بررسی شد.

آنگونه که حیدری می‌گوید، مذاکرات در همه موضوعات خوب و توافقات خوبی حاصل شد.

وی گفت: سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران، تقویت روابط با کشورهای همسایه است که با توجه به این سیاست‌های راهبردی نظام، اولویت اول ما با توجه به اشتراکات فراوان مرز با عراق است و در آینده روابط ما با کشور عراق و به‌خصوص با اقلیم کردستان عراق گسترده‌تر خواهد بود.

مدیرکل امور مرزهای وزارت کشور گفت: حاصل و نتیجه این سفر و توافقات حاصل شده هم در بعد ملی و هم در بعد منطقه‌ای اثرگذار خواهد بود.

وی گفت مردمان هر 2 طرف هم حق دارند که این روابط را داشته باشند با توجه به اینکه سال‌های سال است مردم کرمانشاه جنگ و مشکلات ناشی از جنگ را تحمل می‌کنند و مرز را به عنوان یک فرصت باید تلقی کرد.

حیدری اظهار امیدواری کرد، طی روزهای آینده در همین نقطه (مرز شوشمی) با حضور مقامات و مسؤولان دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان و مسؤولان کشورمان شاهد افتتاح مرز شوشمی به عنوان مرز مجاز رسمی باشیم‌.

انتهای پیام/پ/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول