اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

فعالیت‌ بخش‌های جانبی در نمایشگاه الکامپ/ راه‌اندازی صندوق فروشگاهی الکترونیک از سال آینده

معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات به تشریح بخش‌های مختلف نمایشگاه الکامپ پرداخت و گفت: از سال آینده صندوق فروشگاهی الکترونیک راه‌اندازی می‌شود.

فعالیت‌ بخش‌های جانبی در نمایشگاه الکامپ/ راه‌اندازی صندوق فروشگاهی الکترونیک از سال آینده

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فارس، محمدباقر اثنی‌عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه کشور پیش از ظهر امروز در نشست خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ در ساختمان سازمان فناوری اطلاعات برگزار شد، گفت: این دوره از نمایشگاه پنجمین الکامپ متوالی است که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای متولی برگزاری آن است و خوشبختانه توانسته‌ایم امسال توسعه بیشتری در جنبه‌های مختلف نمایشگاه ایجاد کنیم.

وی افزود: ظرفیت برای تمامی سالن‌های این نمایشگاه تکمیل شد و در همین چند روز گذشته به دلیل استقبال غرفه‌داران، دو سالن دیگر نیز به سالن‌های بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ اضافه کردیم.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه کشور گفت: یکی از بخش‌های این نمایشگاه الکام استارز که در سال گذشته ۴ سالن برای این موضوع در نظر گرفته شده بود که امسال آن را به ۶ سالن رسانده‌ایم. با توجه به استقبال صورت‌گرفته ۲ سالن اضافی نیز برای این کار در نظر گرفته شد و هم‌اکنون ۸ سالن در زمینه الکام استارز فعال است. همچنین بخش‌های دیگری نیز در این نمایشگاه وجود دارد که از آنها می‌توان به الکام ترندز اشاره کرد که البته این بخش سال گذشته به صورت محدود بود، اما امسال تبدیل به سالن شده است.

اثنی‌عشری تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ الکام‌جابز بخش دیگری است که برای نخستین بار به این نمایشگاه اضافه شده و در موضوع اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند، در این بخش شرکت‌های آموزشی، کاریابی‌ و کسب و کارها و کارجویان حضور دارند. همچنین بخش دیگری با نام الکام‌تاکز ایجاد شده که امسال نیز همانند سال گذشته استقبال خوبی از آن می‌شود.

در ادامه این نشست امیر ناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: امسال به دلیل موضوعات محیط زیستی ارائه و توزیع هرگونه بروشور کاغذی توسط ارگان‌های دولتی را ممنوع کردیم؛ چراکه وقتی نهادی درباره دولت الکترونیک صحبت می‌کند، شایسته نیست خودش در مصرف کاغذ صرفه‌جویی نکند و برای ارائه اطلاعات از کاغذ استفاده کند. در نمایشگاه الکامپ امسال یک مقوله جانبی اضافه شده که بخش جالبی است و برای اصحاب رسانه و بازدیدکنندگان دارای اهمیت است و از یکی از استارت‌آپ‌های فعال در حوزه دوچرخه‌سواری خواسته‌ایم تا در این نمایشگاه به مردم خدمات ارائه دهند.  در کنار آن دو اپلیکیشن‌ حمل و نقل نیز برای رفت‌وآمد مردم به نمایشگاه تخفیف‌های مناسبی را در نظر گرفته‌اند.

ناظمی تصریح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از حدود ۶ ماه پیش نیز در وزارت ارتباطات برنامه‌ای برای فعالیت دانش‌آموزان در حوزه کارآفرینی و برنامه‌نویسی دیجیتال را آغاز کردیم که دانش‌آموزان در قالب گروه‌هایی به رقابت با یکدیگر پرداختند و ۱۰ تیم به عنوان ۱۰ تیم برتر در استان‌های تهران و سیستان و بلوچستان انتخاب شدند.

وی خاطرنشان کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در نمایشگاه الکامپ امسال این اجازه به تیم‌های دانش‌آموزی برتر داده شده تا در ۱۰ میز با عنوان نیواستارز حضور داشته باشند که این یکی از بزرگ‌ترین جوایزی است که می‌توان به تیم‌های فناور و کارآفرین دانش‌آموزی اهدا کرد و امکان رشد آنها را فراهم کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: همچنین صندوق فروشگاهی قوانین خاصی را لازم داشت که به تصویب رسید و فروشگاه‌ها با ایجاد صندوق فروشگاهی به‌طور مستقیم با بخش مالیاتی در ارتباط هستند، در این طرح کمیته‌ای وجود دارد که برای به اجرا گذاشتن این فرایند همکاری‌های لازم را خواهد داشت؛ چراکه پیش از این پیش‌نویس اولیه سخت‌افزاری این طرح آماده شده بود، اما حالا رویکرد نرم‌افزارانه نیز به آن داده شده و از سال آینده ابزار جدیدی به نام صندوق‌های فروشگاهی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول