اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از لزوم امیدآفرینی واقعی در جامعه تا تعریف ساختار برای تحقق بیانیه گام دوم

هشتاد و یکمین گردهمایی معاونان فرهنگی واحدهای جهاد دانشگاهی سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، دانشگاه‌ها و فرهنگ جهادی برگزار شد.

از لزوم امیدآفرینی واقعی در جامعه تا تعریف ساختار برای تحقق بیانیه گام دوم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عصر امروز هشتاد و یکمین گردهمایی معاونان فرهنگی واحدهای جهاد دانشگاهی سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، دانشگاه‌ها و فرهنگ جهادی  برگزار شد.

حمیدرضا طیبی در این گردهمایی با بیان اینکه برای پیاده‌سازی این بیانیه نیازمند ساختار هستیم، گفت: باید به نقش جوانان در گرفتن مسؤولیت در تحقق اهداف بیانیه گام دوم توجه جدی شود، اما جوانان نباید از این مسئله برداشت سیاسی کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی با تأکید بر اینکه یکسری مسائل برای برنامه‌ریزی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب تعیین تکلیف شود، افزود: به‌نظر می‌رسد در حوزه سیاست نتوانستیم به وحدت نظر واحد برسیم و در مصالح کشور اختلافات جدی بین افراد مؤثر در کشور وجود دارد.

وی اضافه کرد: همچنین نیاز است تعاریفی مانند انقلابی بودن در بیانیه گام دوم انقلاب برای همگان روشن شود.

طیبی با اشاره به سند چشم‌انداز افق ۱۴۰۴، اظهار داشت: باید سناریوی تعامل با دنیا و ارتباط با کشورها در این سند کاملا مشخص شود، اگر این تعاریف مشخص نشود سیاست زیکزاکی در دولت‌ها در این مسئله مختلف به وجود می‌آید.

برای  رسیدن به اهداف بیانیه گام دوم مشکلی نداریم

رئیس جهاد دانشگاهی با تأکید بر اینکه برای  رسیدن به اهداف بیانیه گام دوم مشکلی نداریم، عنوان کرد: ما با وجود اختلافات فکری بسیار در حوزه‌های  مختلف پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم، قطعا اگر وحدت در کشور وجود داشت، شاهد پیشرفت‌های بیشتر بودیم.

وی در پایان بیان کرد: هم‌اکنون نیازمند مدیران مؤمن‌، انقلابی، کارآمد و کاربلد هستیم و باید از ظرفیت جوانان نخبه در حوزه فناوری‌ استفاده کرد.

حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی با بیان اینکه برای حل مشکلات و معضلات کشور نیازمند جریان‌سازی و کار جبهه‌ای هستیم، گفت: متاسفانه فاصله ادراک مردم با واقعیت‌های جامعه تفاوت‌های جدی دارد، که اگر بتوانیم  این فاصله را اندازه‌گیری کنیم می‌توان بر روی آن برنامه‌ریزی کرد.

معیار قضاوت نظرسجی نیست

معاون فرهنگی نهاد رهبری با اشاره به اینکه معیار قضاوت نظرسجی نیست، عنوان کرد: باید بر روی مسائل و مشکلات کار میدانی انجام دهیم، قطعا برنامه‌ریزی اثربخش است که از تمامی زوایا مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه در گام اول انقلاب دچار خطاهایی شدیم، اظهار کرد: باید در گام دوم انقلاب همه مؤلفه‌ها در هم تنیده شود، تا اهداف این بیانیه به‌طور کامل محقق شود.

اگر امیدآفرینی در رأس امور قرار بگیرد می‌توان روحیه خودباوری را تقویت کرد

صالحی افزود: نکته اساسی در بیانیه گام دوم انقلاب امیدآفرینی واقعی در بحث تمدن‌سازی است، اگر امیدآفرینی در رأس امور قرار بگیرد می‌توان روحیه خودباوری را تقویت کرد.

معاون فرهنگی نهاد رهبری با اشاره به اینکه عده‌ای به‌دنبال بایکوت و مصادره به نفع خود بیانیه گام دوم انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم باید زنجیره گام اول را به گام دوم وصل کند، همچنین باید اختلافات موجود را با مراجعه به بیانیه حل کرد.

وی بیان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب واژه "جنگ اراده‌ها" مورد تأکید قرار گرفته شده است، امروز مسؤولان ما بر اساس واقعیت تصمیم نمی‌گیرند، بلکه براساس ادراکات تصمیم می‌گیرند.

صالحی با تأکید بر اینکه نباید در بیانیه گام دوم انقلاب کلیشه‌ای و شعاری عمل کنیم، یادآور شد: باید مطالعه دقیق بر روی بیانیه گام دوم انقلاب انجام شود و کارهای خلاقانه در دستور کار قرار بگیرد.

امروز آزادی توجیهی برای هنجارشکنی در جامعه شده است

معاون  فرهنگی نهاد رهبری در ادامه با بیان اینکه در تعریف آزادی و آموزش در این حوزه با ضعف مواجه هستیم، اظهار کرد: امروز آزادی توجیهی برای هنجارشکنی در جامعه شده است؛ امروز خواست مردم معیار مشروعیت اعمال قدرت در حاکمیت است.

وی اخلاق و معنویت را از مؤلفه‌های اصلی بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: بر اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت در حوزه اخلاق و معنویت در این بیانیه تأکید شده است.

انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول