اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

شناسنامه زمین ورزشی در روستاها تهیه شود

فرماندار گرگان از دهیاران خواست تا نسبت به جذب سرمایه‌گذار در روستاها به دلیل جاذبه‌های طبیعی و گردشگری اهتمام کنند و در خصوص فقدان سالن‌های ورزشی روستایی گفت: تمامی دهیاران باید شناسنامه زمین ورزشی روستا را تهیه کنند.

شناسنامه زمین ورزشی در روستاها تهیه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد حمیدی ظهر امروز در جلسه بزرگداشت تجلیل از دهیاران شهرستان گرگان اظهار کرد: باید مشخص شود چند درصد روستاها زمین ورزشی دارند تا اعتبار لازم به آنها تخصیص یابد این مهم نیازمند تهیه شناسنامه زمین ورزشی در روستاهاست.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه روستاهای شهرستان گرگان متناسب با مرکز استان گلستان نیست از دهیاران خواست تا بر اساس ظرفیت‌های هر منطقه برای پیشرفت و آبادانی روستا تلاش کنند.

فرماندار گرگان نرخ اجرای طرح هادی در روستاهای این شهرستان را 80 درصد عنوان کرد و افزود: گرچه روند اجرای طرح هادی در روستاها قابل قبول است اما آن چیزی که مشاهده می‌شود متناسب با شرایط منطقه نیست، شکل روستاهای گرگان باید متفاوت از روستاهای گنبدکاووس، مراوه تپه و گمیشان باشد، اگر این افق را ملاک قرار دهیم باید رویکرد دهیاران تغییر پیدا کند.

حمیدی با تاکید بر اینکه بخش زیادی از تغییر روستا بستگی به مدیریت دهیاران دارد، تصریح کرد: دهیاران موفق می‌توانند چهره روستا را تغییر بدهند و زمینه توسعه و پیشرفت را رقم بزنند تا خواستن توانستن است به مرحله شکوفایی برسد.

وی خطاب به دهیاران بیان کرد: اگر به این امید هستید که چقدر اعتبار دولتی دریافت کنید تا روستا را توسعه دهید دیگر نیازی به حضور دهیاران نیست چراکه مسوول دیگری هم می‌تواند این اعتبارات را صرف توسعه روستا کند، دهیاران باید نسبت به پیگیری ویژه در روستاها اهتمام داشته باشند و دیگر آنکه اعتبارات دولتی در جای درست هزینه شود.

فرماندار گرگان گفت: توسعه روستا زمانی انجام می‌گیرد که فکر مردم روستا تغییر کند، دهیار موفق کسی است که خوب فکر کند و فکر خوب به مردم بدهد تا مردم به دهیار اعتماد کنند.

حمیدی از دهیاران خواست سکان مدیریت روستا را به دست بگیرند و ابراز کرد: با داشتن یک افق بلند، دیگر دهیار بی انگیزه، بی خیال و بدون دغدغه نخواهیم داشت، یک دهیار بادغدغه می‌تواند زمینه توسعه روستا را فراهم آورد.

وی بر لزوم جذب سرمایه‌گذار در روستا تاکید کرد و گفت: برای درآمدزایی در روستا مسیرهای زیادی وجود دارد، اراضی دولتی که در داخل روستا و خارج روستا است برای آنها باید فکر و طرح ارائه شود تا برای منطقه درآمدزایی ایجاد شود و اشغالزایی به وجود آید حتما دستگاه‌های دولتی از طرح‌های دهیاران در صورت داشتن توجیه اقتصادی حمایت می‌کنند.

حمیدی از دهیاران خواست نسبت به حمایت، مساعدت و برخورد درست نسبت به جذب سرمایه گذار اهتمام شود با توجه به اینکه جاذبه های طبیعی زیادی در مناطق روستایی است باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول