اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

فقر فضای آموزشی و مذهبی در نقاط بالاشهر گرگان/ خطر فضای مجازی در شخصیت‌سازی کودکان

فرماندار گرگان به مظلومیت این شهرستان در کمبود و فقر فضای آموزشی و مذهبی در نقاط بالاشهر «جنوب گرگان» اشاره داشت و بر لزوم پیگیری این مسائل مهم به عنوان یک اولویت و مطالبه جدی تاکید کرد.

فقر فضای آموزشی و مذهبی در نقاط بالاشهر گرگان/ خطر فضای مجازی در شخصیت‌سازی کودکان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد حمیدی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان گرگان پیرامون فضای آموزشی در سطح این شهرستان گرگان اظهار کرد: توجه به فضای آموزشی یک مطالبه جدی است که در مرکز استان باید پیگیری و مورد توجه باشد، سرانه استاندارد فضای آموزشی در جهان هشت متر مربع، در ایران 6.5 مربع، در استان گلستان 4.5 متر مربع و در گرگان این رقم 2.5 متر مربع است که نشان می‌دهد مرکز استان گلستان از لحاظ فضاهای آموزشی مظلوم است.

وی تصریح کرد: در نقاط بالا شهر گرگان از لحاظ فضای آموزشی و مذهبی فقیر هستیم، کمبود مسجد در این نقاط احساس می‌شود، این مهم دغدغه بنده به عنوان فرماندار است، اعتقادات دینی باید در جامعه تقویت شود، جامعه کمی از دین فاصله گرفته که این مسئله باید مورد توجه قرار بگیرد، چرا در منطقه ناهارخوران گرگان نباید مسجدی برای عبادت مردم وجود داشته باشد.

فرماندار گرگان افزود: در خیابان عدالت ۸۸ نیاز است که یک مدرسه در مقطع متوسطه اول و دوم و یک مسجد در جنوب شهر گرگان ساخته شود.

حمیدی از شهرداری خواست در راستای زمین‌هایی که از این به بعد تفکیک می‌شود سهمی به آموزش و پرورش برای فضاهای آموزشی قائل شود، خیرین زیادی هم هستند که در آنجا مسجد و مدرسه بسازند.

وی با تاکید بر اینکه توجه به آینده‌سازی اجتماع و کشور مهمتر از پروژه عمرانی است، گفت: باید به این مهم توجه کنیم، فلسفه حضور ما در جلسه شورای آموزش و پرورش کمک به حل مسائل مرتبط در بخش‌های مختلف این حوزه است.

فرماندار گرگان؛ نقدی هم به حوزه پرورشی آموزش و پرورش در سطح کلان داشت و گفت: گرچه در آموزش و پرورش حرف‌های زیادی برای گفتن داریم اما در حوزه تربیتی لنگ می‌زنیم، که البته در این حوزه مقصر فقط آموزش و پرورش نیست، ما در جلسات نسبت به این موضوع تأکید بیشتری داریم چون جامعه نیازمند توجه به این مهم است، باید به روز کار کنیم.

حمیدی با طرح این پرسش که چند درصد مدارس در شخصیت دانش آموزان اثرگذار هستند، ابراز کرد: اکنون شخصیت کودکان و نوجوانان را فضای مجازی شکل می‌دهد نه مدرسه و خانه بنابراین ما ناگزیر هستیم در این زمینه ورود کنیم، باید مشکلات آموزش و پرورش را ببینیم و برای حل مسئله راهکار مناسب بیابیم.

وی بر لزوم تقویت ارتباط خانواده‌ها و آموزشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: باید ارتباط خانواده با آموزشگاه خیلی بیشتر شود نه اینکه هر روز جلسه بگذاریم بلکه باید مفاهمه وجود داشته باشد.

فرماندار گرگان در خصوص بهسازی ساختمان آموزش و پرورش این شهرستان بیان کرد: جابجایی این ساختمان به مدرسه استرآبادی با توجه به تغییر و تحولات فرهنگی جامعه امری بدیهی است، البته باید توجه داشته باشیم که چه زمان و با چه اعتباری قرار است این ساختمان به بهره‌برداری برسد، نشود که ۱۰ سال اجرای آن طول بکشد.

حمیدی با بیان اینکه ما با کلیات این طرح موافق هستیم، تصریح کرد: ساختمان قدیمی مشکل استحکام بنا دارد، به لحاظ معماری با شرایط امروز مطابقت ندارد و باید تعیین تکلیف شود که با چه معماری و طراحی ساختمان قرار است پیگیری شود.

وی ادامه داد: باید این پروژه بهسازی در کمیسیون ماده پنج برود اگر سرعت کار را می خواهیم داشته باشیم لازم است این مسائل مشخص شود، مطمئناً بهسازی و جابجایی ساختمان مشکلات اجتماعی ندارد که اعضای جلسه نسبت به موضوع، موضع خاصی ندارد.

فرماندار گرگان تاکید کرد: مطالعه طرح و زمان‌بندی اجرای آن باید مشخص شود چیزی که به اجماع رسیدیم و در جلسه مصوب کردیم باید اجرا شود اینکه بعدها یکی راضی باشد و دیگری ناراضی؛ الان باید مسائل به صورت کارشناسی بررسی شود و تجمیع افکار صورت بگیرد.

حمیدی؛ حضور و همراهی رسانه‌ها در اجرای تصمیمات شهری را مهم و موثر خواند و گفت: رسانه‌ها اتصال بدنه عمومی با جلسات اداری هستند، همراهی رسانه می‌تواند کمک کند تا تاثیرگذارتر حرکت کنیم.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول