اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

علم امام صادق(ع) یک نهال بود که امروز به درخت بزرگی تبدیل شده است

امام‌جمعه رباط‌کریم گفت: علم امام صادق(ع) یک نهالی بود که امروز به درخت بزرگی تبدیل‌شده و میوه آن تشنگان حقیقت را سیراب کرده است.

علم امام صادق(ع) یک نهال بود که امروز به درخت بزرگی تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از رباط‌کریم، حجت‌الاسلام حسن ترابی امام‌جمعه رباط‌کریم امشب در مراسم شهادت امام صادق(ع) که در آستان امامزاده عمادالدین(ع) برگزار شد، با اشاره به علم امام صادق اظهار کرد: علم ایشان به‌قدری بالا بود که حتی علمای اهل تسنن نیز بر آن تأکید داشته و اذعان داشتند.

وی افزود: فقاهت و علم و دانش امام صادق(ع) بسیار بالابود و تمام دنیا ایشان را در آن زمان می‌شناختند و حتی در حوزه درسی ایشان شاگردان بسیاری تربیت یافتند که عدد آن‌ها به 4 هزار نفر نیز می‌رسد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: شیخ مفید دریکی از کتاب‌هایش به تعداد شاگردان آن امام همام اشاره‌ای می‌کند و می‌فرماید که این رقم به 4هزار رسیده است، این در حقیقت والا بودن مقام علمی این امام بزرگوار را می‌رساند.

ترابی بیان کرد: جابر بن حیان یکی از شاگردان امام صادق(ع) بودند و از خرمن دانش آن حضرت خوشه‌چینی کرده‌اند، همچنین ابوحنیفه از بزرگان اهل تسنن است که می‌گوید هرچه داریم از آن دو سال شاگردی امام(ع) است.

وی با بیان اینکه تأسیس بزرگ‌ترین دانشگاه شیعیان یکی از برکات علمی امام صادق(ع) است، تصریح کرد: این‌یک نهضت بزرگ است که در هیچ دوره‌ای از زمان ائمه اطهار(ع) پیش نیامد.

امام‌جمعه رباط‌کریم با اشاره به این موضوع که برخی‌ها می‌گویند امام صادق تنها در حوزه علم ورود پیداکرده است، تأکید کرد: این‌طور نیست که امام صادق(ع) در بخش‌های غیرعلمی فعال نبودند بلکه در آن زمان در تمام عرصه‌ها حضور جدی داشتند و علم نیز در این دوره بیشتر رشدی داشت چراکه این فرصتی بود که تاکنون در اختیار هیچ‌یک از ائمه اطهار(ع) قرار نداشت، این‌یک فرصت برای بازنگری و تقویت حوزه علمی اسلام و خدمت به فرهنگ و تاریخ اسلام بود.

حجت‌الاسلام ترابی در پایان خاطرنشان کرد: علم امام صادق(ع) یک نهالی بود که امروز به درخت بزرگی تبدیل‌شده و میوه آن تشنگان حقیقت را سیراب کرده است.

انتهای پیام/آ/پ/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول