اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

حضرت صادق(ع) رسانه‌ای‌ترین امام بود

عضو هیأت علمی دانشگاه صداوسیما با بیان اینکه حضرت صادق(ع) رسانه‌‌ای‌ترین امام بود، گفت: امام صادق(ع) احیاگر امر نبوی هستند و کار رسانه‌ای و تشکیلاتی مکتب اهل بیت(ع) را منتشر کردند.

حضرت صادق(ع) رسانه‌ای‌ترین امام بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید بشیر حسینی عصر امروز در مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در مسجد امام سجاد(ع) با بیان اینکه حضرت صادق(ع) رسانه‌‌ای‌ترین امام بود، گفت: اهل بیت(ع) مظهر صدق هستند، اما امام صادق(ع) علاوه بر صدق مظهر مدیریت و رهبری هستند و تشکیلاتی شامل ۴ هزار نخبه و اندیشمند داشتند. 

این استاد دانشگاه اظهار کرد: سعه صدر را از امام صادق(ع) باید یاد گرفت، ایشان مدیریت را سه بخش می‌دانستند که دو بخش نخست آن شامل مداهنه، جذب دل‌ها، همدلی و همراهی است و بخش سوم درباره دقت و اداره امور است، در این راستا استفاده درست از ابزار رسانه ضرورت دارد. 

وی بیان کرد: امام صادق(ع) احیاگر امر نبوی هستند و کار رسانه‌ای و تشکیلاتی مکتب اهل بیت(ع) را منتشر کردند.

حسینی یادآور شد: ما امروز شرمنده‌ایم که زینت مکتب اهل بیت(علیهم السلام) و ترویج‌کننده پیام عترت نبوده‌ایم، در حالی که در جهان انسان‌های تشنه بسیاری هستند که داستان راستان اهل بیت پیامبر اسلام را نشنیده‌اند.

عضو هیأت علمی دانشگاه صداوسیما با اشاره به ماجرای انفاق افطاری در سه روز متوالی در منزل امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) به مسکین و یتیم و اسیر، خاطرنشان کرد: آیت‌الله جوادی آملی در این باره می‌فرمود فقیر و یتیم مسلمان بودند اما اسیر حتی مسلمان هم نبود، اینکه این داستان در سوره انسان یا دهر آمده است یعنی انسانی‌ترین الگوی روزگار است که متاسفانه این تصاویر به عالم مخابره نشده است. 

وی افزود: استفاده درست از فضای روز و کار تیمی و تشکیلاتی را باید از حضرت صادق(ع) آموخت، چرا که کار بزرگ امروز را نه تنها با یک سنگر بلکه با فعالیت جمعی در جبهه حق می‌توان رقم زد و مکتب‌سازی لازم است.

حسینی با بیان اینکه در برابر عهد الهی باید پایبند باشیم و این پرسش را از خودمان بپرسیم که آیا مردم با دیدن ما احساس امنیت می‌کنند؟!، تاکید کرد: چرا در دنیا داعش می‌سازند؟ برای اینکه احساس ناامنی به مردم دست بدهد.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول