اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ایران الگوی مقاومت در جهان/ معامله قرن جرقه عملیات اشغال در جهان اسلام است

امام جمعه دماوند با بیان اینکه ایران الگوی مقاومت در جهان است، گفت: معامله قرن جرقه عملیات اشغال در جهان اسلام است و به فلسطین محدود نخواهد شد.

ایران الگوی مقاومت در جهان/ معامله قرن جرقه عملیات اشغال در جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: مراسم عزاداری سالگرد شهادت ایشان در شهرها و روستاهای شهرستان دماوند برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه سبک زندگی امام صادق (ع) الگوی زندگی همه انسان‌هاست، افزود: امام صادق (ع) در توصیف تقوا فرمودند «تقوا آن است که آنجا که خداوند باید تو را ببیند و حضور داشته باش؛ یعنی در انجام واجبات حاضر باش و آنجا که نهی کرده تو را نبیند، غایب باش، یعنی کار حرام انجام ندهید».

*ریشه بسیاری از جنایت‌ها علیه بشریت دولت ایالات متحده است.

امام جمعه دماوند با اشاره به جنایات‌ها و اتفاقات تیرماه در سال‌های 1360 تا 1367 گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «دنیایی که چشم را بر این جنایت‌های وقیحانه می‌بندد، نمی‌تواند ادعا کند که طرفدار حقوق بشر است»؛ همه می‌دانند که ریشه بسیاری از جنایت‌ها علیه بشریت از جمله جنایت‌هایی که در ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی اتفاق افتاده، دولت ایالات متحده است.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: گروهک‌های تروریستی و منافقان همواره توسط آن‌ها حمایت شده‌اند و برخی جنایت‌ها را نیز به طور مستقیم خودشان انجام داده‌اند؛ کسانی که دیروز در هیروشیما و ناکازاکی و امروز در یمن، افغانستان، عراق و سوریه و فلسطین مردم بی‌گناه را می‌کشند، مدعی حقوق بشرند.

وی بیان کرد: آمریکا صریحاً خود را در تجاوز به کشورها و ملت‌ها ذی‌حق می‌شمرد؛ آمریکایی که بانی بیشترین ترورها و کودتاها و تولیدکننده مهلک‌ترین سلاح‌هاست و اکنون مدعی رهبری مبارزه جهانی با تروریسم است.

*سران برخی از کشورهای عربی در خون بی‌گناهان شریک هستند

امام جمعه دماوند ادامه داد: دولت این کشور حتی در داخل این کشور بزرگ‌ترین جنایت‌های ضد بشری را انجام می‌دهد و تبعیض علیه اقلیت‌های مذهبی به خصوص مسلمانان در آمریکا مشهود است؛ آمریکا ده‌ها بار به طور مستقیم به اشغال نظامی کشورها پرداخته یا آن‌ها را تهدید به مداخله نظامی کرده است.

فتاح‌دماوندی با بیان اینکه در یمن هر دو ساعت یک مادر و 6 نوزاد جان خود را از دست می‌دهند، افزود: بزرگ‌ترین پشتیبان عربستان در جنگ با یمن آمریکاست و دو سوم از تسلیحات مورد استفاده عربستان در جنگ با یمن از سوی آمریکا برای متجاوزان ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه سران برخی از کشورهای عربی منطقه در خون بی‌گناهان با آمریکا شریک هستند، گفت: عربستان و امارات به میزبانی بحرین در طرح خائنانه معامله قرن برای صهیونیست‌ها خوش رقصی کردند، اما با روشنگری‌ها ایران، هیچ‌ کدام از گروه‌های فلسطینی در نشست شرکت نکردند، چون ایران الگوی مقاومت در جهان شده است.

*معامله قرن جرقه عملیات اشغال در جهان اسلام است

امام جمعه دماوند تصریح کرد: نشست معامله‌ قرن در واقع معادله صلح اقتصادی یا پول برابر زمین است؛ معامله قرن، رمز عملیات گسترده آمریکا و رژیم صهیونیستی در غرب آسیا برای اجرای توطئه‌های اشغال‌گرانه است؛ معامله قرن جرقه عملیات اشغال در جهان اسلام است و به فلسطین محدود نخواهد شد.

فتاح‌دماوندی بیان کرد: آمریکا با وعده‌های اقتصادی درصدد نابودی رویای مردم فلسطین برای داشتن یک کشور مستقل است؛ یک نویسنده و متفکر بزرگ جهان غرب گفته، آنچه در بحرین می‌گذرد، مزایده فروش وطن‌هاست؛ بین برخی سران عرب فاحشگی سیاسی مشروع شده و شرف یک جوان فلسطینی بیشتر از رهبران عرب است.

وی ادامه داد: طبق طرح معامله قرن، 6 میلیون آواره فلسطینی برای همیشه حق بازگشت به کشور خود را از دست خواهند داد؛ ایران و همه کشورها باید در سیاست‌های خارجی بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت تکیه کنند؛ ممانعت از حاکمیت تفکر غربگرایانه راهگشا و کلید حل مشکلات مسلمانان است و مسلمانان جهان با استفاده از ظرفیت‌های داخلی می‌توانند به موفقیت‌های بزرگ دست پیدا کنند.

*پیشگیری از وقوع جرم، تقاضای مردم از دستگاه قضایی است

امام جمعه دماوند در ادامه با اشاره به گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرم، تقاضای مردم از دستگاه قضایی است؛ همان‌طور که در مسائل پزشکی، پیشگیری بر درمان مقدم است در مسائل قضایی هم پیشگیری از وقوع جرم مقدم برا مجازات‌هاست.

فتاح‌دماوندی افزود: مردم از دادگستری توقع دارند که با مجرمان سابقه‌دار به خصوص قاچاق‌چیان مواد مخدر شدیدترین برخورد انجام شود؛ مردم از سرقت‌ها گله دارند و باید در این مورد اقدام اساسی انجام پذیرد و تبعید دزدان سابقه‌دار و مجازات شدید آن‌ها مورد انتظار مردم است و مجازات مجرمان باعث پیشگیری و بازدارندگی از جرم است.

انتهای پیام/67015/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول