اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

حسن بیگی: معامله قرن هدف مشترک آمریکا و صهیونیست‌ها برای بلعیدن پول اعراب است

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه معامله قرن هدف مشترک آمریکا و صهیونیست‌ها برای بلعیدن پول اعراب و دوشیدن آنهاست، گفت: با لطف خداوند این اقدام دشمنان باعث وحدت بیشتر حامیان فلسطین شد.

حسن بیگی: معامله قرن هدف مشترک آمریکا و صهیونیست‌ها برای بلعیدن پول اعراب است

ابوالفضل حسن‌بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره طرح معامله قرن گفت: آمریکایی‌ها با کمک انگلیس و غربی‌ها تلاش داشتند تا فلسطینیان را آواره کنند و کل سرزمین فلسطین را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهند و آنها اقدام خود را با شعار از نیل تا فرات دنبال می‌کردند.

وی افزود: با ظهور انقلاب اسلامی و پیروزی ملت ایران نقشه‌های آمریکایی‌ها نقش بر آب شد و جبهه جدیدی در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی ایجاد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد:‌در طی 40 سال گذشته آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی عقب‌نشینی و عقب‌رفت در موضوع فلسطین داشتند. چراکه در جنگ‌های 33 روزه،‌ 53 روزه، 22 روزه و جنگ‌های اخیر نشان دادند که مقاومت پیروز است و آمریکای‌ها در حال افول بوده و رژیم صهیونیستی در حال ضعف روزافزون است.

حسن‌بیگی گفت: حامیان رژیم صهیونیستی برای اینکه بتوانند ایران و محور مقاومت را دور بزنند به دنبال حرکت جدیدی به نام طرح معامله قرن بودند و چون این تصور را داشتند که مردم فلسطین نیازمند کمک مالی هستند و می‌توان آنها را با این حرفه فریب داد این طرح را پیش بردند و حتی در سال‌های قبل چند جزیره را در مصر به عربستان فروختند.

وی خاطرنشان کرد:‌مردم فلسطین آگاه بوده و برخی رهبران ناآگاه‌شان هم از همین ملت هراسان هستند و اگر ابومازون یا محمود عباس به دنبال برخی اقدامات در همراهی با رژیم صهیونیستی بودند به دلیل هوشیاری مردم فلسطین و مقاومت آنها عقب نشینی کردند.

نماینده مردم دامغان در مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرایطی در دنیا حاکم است که آمریکایی‌ها در حال افول و ضعف بوده و رئیس‌جمهور بی‌عقلی به نام ترامپ در مسند ریاست جمهوری آنها قرار دارد که البته این موضوع نشان دهنده دعای امام جعفر صادق (ع) است که دشمنان مسلمانان افرادی احمق هستند.

حسن‌بیگی افزود: ترامپ وقتی بر صندلی ریاست جمهوری آمریکا قرار گرفت با اقدامات نابخردانه خود هم شرایط دنیا را تغییر داد و هم مواضع کشورهای مختلف علیه آمریکا توسعه پیدا کرده و افکار عمومی در سطح بین‌المللی هم علیه این کشور و رژیم صهیونیستی شده است.

وی گفت: عربستان سعودی هم جرات پیدا نکرد که طرح معامله قرن را در کشورش میزبانی کند و این کار را بر عهده بحرین که زیرمجموعه سعودی‌ها هستند، گذاشت. ضمن اینکه رژیم آل خلیفه هم نتوانست از پس تبعات بین‌المللی این کار برآید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:‌سران کشورهای بزرگ دنیا از حضور در این اجلاس ممانعت کرده و جریان اسلامی و مقاومت هم در برابر طرح معامله قرن آمریکایی‌ها ایستادگی کرد ضمن اینکه جهان اسلام هم یکصدا و یکپارچه اعلام کردند شرایط طرح معامله قرن را نمی‌پذیرند.

حسن‌بیگی گفت:‌ آمریکایی‌ها از پیگیری طرح معامله قرن 2 هدف را دنبال می‌کند. اولین هدف آنها چراغ سبز نشان دادن به رژیم صهیونیستی و نتانیاهو است تا در انتخابات آتی او را همچنان همراه خود داشته باشند.

وی افزود: آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند که دولت اعراب را دوشیده و بخش اعظم این درآمد را خود ببلعد و بخشی را هم به صهیونیست‌ها بدهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: خوشبختانه طرح معامله قرن با شکست مطلق مواجه شده و همه دنیا هم پذیرفته‌اند که این طرح به نابودی و شکست قطعی رسیده و حتی اعراب حامی صهیونیست‌ها هم به چنین چیزی رسیده‌اند. 

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «نه به معامله قرن و احقاق حق فلسطینیان» خواستار پیگیری این موضوع شدند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول