اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  محور مقاومت

منامه سفیر خود در بغداد را برای مشورت فراخواند

پس از آنکه عده‌ای از معترضان به «نشست منامه» وارد ساختمان سفارت بحرین در عراق شدند، منامه سفیر خود در بغداد را برای مشورت فراخواند.

منامه سفیر خود در بغداد را برای مشورت فراخواند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی ورودی تعدادی از معترضان به سفارت بحرین در عراق، منامه سفیر خود در بغداد را برای مشورت فراخواند.

در بیانیه‌ای که وزارت خارجه بحرین بر روی سایت خود قرار داده، آمده است؛ بحرین تعرض به ساختمان سفارت خود در عراق را  محکوم می‌کند.

در ادامه بیانیه مذکور اعلام شده: (پس از این ماجرا) وزارت خارجه بحرین تصمیم گرفت «صلاح علی المالکی» سفیر بحرین در عراق را برای مشورت فرا بخواند؛ بر اساس کنوانسیون وین ویژه روابط دیپلماتیک مربوط به سال 1961، مسئولیت کامل حفاظت از سفارت و کنسولگری بحرین و تمام کارکنان آن در عراق بر عهده دولت عراق است.

دهها تظاهر‌کننده عراقی در پنجشنبه شب (شب گذشته) وارد سفارت بحرین شدند، پرچم رژیم صهیونیستی را محوطه سفارت به آتش‌کشیدند و پرچم فلسطین را بر فراز این ساختمان برافراشتند.

مشارکت‌کنندگان در تظاهرات مذکور شعارهایی علیه کشورهایی که در نشست منامه شرکت کردند، سر دادند و آن را هدف قرار دادند مستقیم مسأله فلسطین دانستند.

 

 

 

روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته (چهارم و پنجم تیرماه) نشستی تحت عنوان «صلح برای شکوفایی» در منامه برگزار شد؛ البته مشارکت کشورهای عربی در این نشست «ضعیف» بود و تشکیلات خودگردان و بسیاری از کشورهای عربی آن را تحریم کرده بودند.

در این نشست درباره بخش اقتصادی طرح موسوم به «معامله قرن» صحبت شد و هدف از برگزاری آن بحث درباره سرمایه‌گذاری 50 میلیارد دلاری برای اجرای معامله قرن بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول