اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات مردم غزه و رهبران حماس در اعتراض به نشست بحرین

هزاران نفر از مردم غزه در کنار رهبران جنبش حماس در اعتراض به طرح «معامله قرن» و نشست بحرین دست به تظاهرات زدند.

تظاهرات مردم غزه و رهبران حماس در اعتراض به نشست بحرین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز (چهارشنبه) هزاران نفر در خیابان‌های شهر غزه به دعوت هیأت عالی «راهپیمایی بازگشت و پایان محاصره» به خیابان‌ها آمدند و علیه نشست «منامه» شعار دادند.

به نوشته پایگاه خبری سما، تظاهرات از مقر آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) آغاز شد و تا مقر سازمان ملل ادامه یافت. در این تجمع بزرگ، تظاهرات‌کنندگان عروسک‌های«دونالد ترامپ» و «بنیامین نتانیاهو» را در مقابل ساختمان نمایندگی سازمان ملل به آتش کشیدند.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و «یحیی السنوار» رئیس این جنبش در منطقه غزه و تعداد دیگری از رهبران حماس نیز در صف اول این تجمع حضور داشتند.

در همین حال کنفرانس مردمی با حضور عشایر منطقه غزه نیز در اردوگاه «ملکه» به ابتکار هیأت عالی «راهپیمایی بازگشت و پایان محاصره» برگزار شد. در مناطق مختلف استان خان یونس نیز مردم در اعتراض به طرح موسوم به «معامله قرن» و نشست منامه دست به اعتراض زدند.

 

همزمان با اعتراض‌ها در منطقه غزه که در روزهای گذشته نیز جریان داشت، مسئولان تشکیلات خودگردان در کرانه باختری نیز نشست منامه و هر طرحی که حقوق فلسطینی‌ها را تضییع کند، محکوم کرده‌اند.

شب گذشته (سه‌شنبه) نشست «صلح برای شکوفایی» در منامه با هدف اجرای بخش اقتصادی طرح «معامله قرن» آغاز به کار کرد. (جزئیات بیشتر). مقامات آمریکایی رونمایی از بخش سیاسی و اصلی این طرح را به بعد از انتخابات پارلمانی اسرائیل در سپتامبر آتی موکول کرده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول