اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

سازمان برنامه و بودجه بايد خسارت سرمازدگی را وصول می‌كرد

نماینده مردم تویسرکان در مجلس گفت: پرداخت 90 میلیارد تومان خسارت سرمازدگی به کشاورزان استان همدان در هیات دولت تصویب شد که سازمان برنامه و بودجه باید پیگیر وصول این خسارت می‌شد.

 سازمان برنامه و بودجه بايد خسارت سرمازدگی را وصول می‌كرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، بعد از ظهر امروز نماینده مردم تویسرکان در مجلس، سرپرست فرمانداری، بخشدار بخش مرکزی و چند تن از روسای دستگاه‌های اداری در قالب دیدار چهره با چهره با مردم مشکلات و نیازهای روستاهای شهرستان تویسرکان را بررسی کردند.

مشکلات روستاهای گل‌آباد، کلنجان، کرزان، باباپیرعلی، بوجان، سنجوزان، گشانی، قلعه نوروز، باباپیر، ریواسیجان و آرتیمان در نشست مسوولان با اهالی هر روستا به نقل از دهیار مطرح و با راهنمایی‌های مدیر دستگاه مربوطه بررسی و برای رفع نیاز راهکار لازم ارائه شد.

روستاگردشی یکی از برنامه‌های نماینده مردم تویسرکان در مجلس است که طی سال‌های اخیر با همراهی فرماندار و روسای دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه شهرستان در حال اجراست.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در برنامه روستاگردشی با اشاره به تقدیم 40 شهید مردم روستای گل‌آباد به اسلام و انقلاب اظهار کرد: عزت و اقتدار امروز نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهداست.

محمدمهدی مفتح حضور در جمع مردم روستاها را وظیفه خود و مسوولان دانست و ادامه داد: افتخار نظام جمهوری اسلامی این است که همه مسوولان خدمتگذار مردم هستند.

 وی با اشاره به اینکه پرداخت 90 درصد از بودجه مورد نیاز پروژه آبیاری مدرن «لوله‌گذاری» را دولت پرداخت می‌کند تاکید کرد: این کمک به مردم روستا برای تجهیز کشاورزی شهرستان به آبیاری مدرن شیوه بسیار خوبی است، پس ما باید از این فرصت ایجاد شده نهایت بهره را ببریم.

نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت با تاکید بر مشارکت و همراهی مردم در اجرای طرح بهسازی روستاهای شهرستان عنوان کرد: بهسازی برخی از روستاهای تویسرکان مانند روستای بوجان، ارزوج و... هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به پیگیری خسارت سرمازدگی سال 94 محصولات کشاورزی تویسرکان به ویژه گردو  تاکید کرد: پس از پیگیری‌ مستمر پرداخت 90 میلیارد تومان خسارت سرمازدگی به کشاورزان استان توسط هیات دولت تصویب شد که از این مبلغ 30 میلیارد تومان به شهرستان تویسرکان اختصاص داده شد.

مفتح با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه همدان باید پیگیر وصول این خسارت می‌شد تأکید کرد: این سازمان باید 90 میلیارد تومان خسارت سرمازدگی را وصول کند.

وی یکی از مشکلات مهم روستای ریواسیجان را تقاطع ورودی این روستا دانست و تاکید کرد: ارائه طرح برای ورودی این روستا باید کارشناسی شده باشد تا جان مردم به خطر نیفتد.

سرپرست فرمانداری تویسرکان نیز با اشاره به اینکه همه باید در راستای خدمت به مردم تلاش مضاعف را سرلوحه کار خود قرار دهیم اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با یک برنامه‌ریزی خوب در سال جاری اعتبارات را درست و منطقی در اختیار مردم بگذاریم.

سید رسول حسینی اقدامات انجام شده در طی چهار سال اخیر در روستای آرتیمان را قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: با وجود محدویت‌های مالی دولت طی چهار سال اخیر برای روستای آرتیمان یک‌میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار کار انجام شده است.

وی با ابراز خرسندی از  وحدت بین مردم و مسوولان تویسرکان تصریح کرد: انجام وظیفه خدمتگذاری به مردم در شرایطی که همکاری و تعاون باشد، بهتر انجام می‌شود.

بخشدار مرکزی نیز در خصوص برخی اقدامات انجام شده در روستاها گفت:  انجام فاز نخست طرح بهسازی، احداث حسینیه این روستا توسط اهالی و خیران،  مشارکت خیران برای اجرای جدول‌گذاری معابر روستا به طول 100 متر، خاکبرداری خانه‌های مخروبه و تسطیع راه دسترسی در روستای گل‌آباد انجام شده است.

 سعدی عبدلی با تاکید بر اینکه انجام تسریع اجرای طرح هادی در روستاها نیازمند همکاری مردم است بیان کرد: تبدیل خط تلفن روستای کلنجان از هوایی به زمینی به میزان 90 درصد انجام شده و در روزهای آینده افتتاح خواهد شد.

وی اقدامات انجام شده در روستای آرتیمان را شامل تعویض شبکه آب شرب روستای آرتیمان، اجرای کانال‌های سنگی سرپوشیده، واگذاری یک دستگاه بیل و تخصیص اعتبار 40 میلیون تومانی برای ایجاد پارک کودک عنوان کرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب تویسرکان با اشاره به اجرای طرح هادی در 63 روستای تویسرکان در قالب فازهای یک، 2 و 3 افزود: بهسازی تعداد زیادی از روستاها انجام شده است.

روح‌الله بهرامی‌دارانی با بیان اینکه بهسازی 96 روستای بالای 20 خانوار تویسرکان در برنامه است تاکید کرد: اما پیش شرط اصلی اجرای طرح هادی مشارکت جدی مردم در بحث تخریب و آزادسازی معابر است.

انتهای پیام/89010/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول