اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

سرمازدگی 1700 میلیارد تومان به کشاورزان استان قزوین خسارت زده است

استاندار قزوین گفت: سرمازدگی آسیب فراوانی به زمین‌های کشاورزی وارد کرده و برآورد هزینه آن حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

سرمازدگی 1700 میلیارد تومان به کشاورزان استان قزوین خسارت زده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که عصر امروز در سالن جلسات باغستان برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه در ارتباط با بند الف تبصره ۱۸ صندوق توسعه ملی سهم ۵۰ درصدی خود را پرداخت نکرده است.

وی افزود: برای رونق تولید در سال ۹۸ نیز به طور کلی هنوز دستورالعملی به بانک‌ها ابلاغ نشده و در این میان برخی از بانک‌ها با ابتکار عمل خود پیش می‌‌روند این در حالی است که چون ابلاغیه‌ای به بانک‌ها صادر نشده آنها نیز اقدامات لازم را در این خصوص صورت نمی‌دهند.

استاندار قزوین تصریح کرد: اقدام موثری که سال گذشته انجام شد، پرداخت به موقع وجوه مربوط به خرید گندم بود و امسال نیز از سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست می‌کنیم که این وجوه به موقع پرداخت شود.

 زاهدی عنوان کرد: هر چند باید به تدریج از وابستگی به نفت دور شده و به سمت درآمدزایی کالاهای غیر نفتی برویم اما لازم است این مساله نیز در نظر گرفته شود که قوانین برای شخصی قابل اجرا باشد که از زمان تاریخ تصویب این مصوبه شرایط را پذیرفته است.

 

اجازه جابجایی تسهیلات در استان داده شود

وی با اشاره به تسهیلات اشتغال روستایی عنوان کرد: بعضا نهادهای حمایتی  امکان جذب کامل این تسهیلات را ندارند و بهتر است اجازه جابجایی تسهیلات در استان داده شود تا در بخش‌های دیگر هزینه شود.

استاندار بیان کرد: سرمازدگی آسیب فراوانی به زمین‌های کشاورزی وارد کرده و برآورد هزینه آن حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین یک مجموعه ۱۰۰۰ هکتاری را به صورت مصوب داریم که بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد تا زیرساخت آن ساخته شود.

زاهدی ادامه داد: آماده شدن زیرساخت‌های این مجموعه هزار هکتاری موجب احداث گلخانه‌ای عظیم توسط بخش خصوصی در استان خواهد شد.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه در بخش خصوصی نیازمند حمایت‌های کلینیکی هستیم، بیان کرد: باید بیماری بخش خصوصی را پیدا و آن را درمان کنیم حال آنکه هرچه قدر به جای سرمایه در گردش به سمت سرمایه ثابت برویم از نظر اقتصادی بهتر خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول