اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

افزایش اختلاف طبقاتی علت گسترش آسیب‌های اجتماعی در گنبدکاووس

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به اینکه افزایش اختلاف طبقاتی و ضریب جینی موجب گسترش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، گفت: این اتفاق در گنبدکاووس به وضوح قابل مشاهده است.

افزایش اختلاف طبقاتی علت گسترش آسیب‌های اجتماعی در گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، هفته گرامیداشت مبارزه با مواد مخدر نه به معنای تمرکز برای مبارزه صرفا در این هفته و رها کردن کار در سایر روزها و ماه‌های سال، بلکه به معنای فرصتی بزرگ برای انعکاس حجم خدمات دستگاه‌های مختلف دولتی و مردمی در این راستا و همچنین پررنگ کردن مشارکت‌های مردمی با هدف اجتماعی کردن مبارزه است.

موسسه مهرآفرینان جوان یکی از موسسات مردم نهاد برتر کشور در حوزه مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی است که در سالهای اخیر بارها مورد تقدیر مسوولان کشوری در دولت‌های مختلف قرار گرفته و توانسته به عنوان نماینده استان گلستان افتخارات بسیاری را در سطح کشور کسب کند.

از این رو و در هفته گرامیداشت مبارزه با مواد مخدر مدیرعامل، مشاوران و پرسنل مراکز مختلف این سازمان مردم نهاد با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان گنبدکاووس با حجت‌الاسلام محمود ترابی دیدار و گفت و گو کردند.

* در برابر بی‌اعتنایی مسوولان صبوری کنید

امام جمعه گنبدکاووس در این دیدار با تشکر از حضور مدیرعامل و سایر تلاشگران موسسه مهرآفرینان جوان در دفتر خود، اظهار کرد: امیدوارم بتوانم از ظرفیت خود برای کمک به چنین مجموعه‌های مردم نهاد و خدمتگزار به مردم کمک کنم.

حجت‌الاسلام محمود ترابی با بیان اینکه چند سالی است جلسات مرتبط با حوزه آسیب‌های اجتماعی با حضور و ریاست شخص رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود، افزود: تغییرات مثبتی که در این حوزه به مرور در حال شکل‌گیری است حاصل خروجی همین جلسات مهم است که اگر به درستی در مرحله اجرا پیاده شود توفیقات آن بیشتر هم خواهم شد.

وی با تاکید بر اینکه ما ایرانی‌ها دارای هوش مساله‌یابی و حل مساله بالایی هستیم، اضافه کرد: موسسه مهرآفرینان جوانان نیز توانسته با مساله‌یابی درست در جامعه ابتدا شناخت کاملی از آسیب و مشکلات به دست آورده و سپس راه حل‌های درست، منطقی و متناسبی را ارائه دهد.

* مهاجرت پذیری گنبدکاووس عامل افزایش آسیب‌های اجتماعی

امام جمعه گنبدکاووس بر لزوم صبوری در برابر بی‌اعتنایی و کم‌اعتنایی‌های مدیران و پشت درب اتاق آنها ماندن تاکید کرد و گفت: تردیدی نداریم که ایمان قوی، لطف خدا، همت و تلاش برای رسیدن به هدف است که باعث شده مدیرعامل موسسه مهرآفرینان جوان در این مسیر سخت ثابت قدم باشد.

ترابی یکی از مهم‌ترین علل بروز آسیب‌های اجتماعی در گنبدکاووس را اختلاف طبقاتی بسیار زیاد و افزایش ضریب جینی در این شهرستان دانست و تاکید کرد: مهاجرت پذیری گنبدکاووس نیز باعث شده بسیاری از آسیب‌های اجتماعی شهرستان‌های مجاور به گنبدکاووس سرازیر شود.

* برای همه گروه‌های هدف برنامه داریم

مدیرعامل موسسه مهرآفرینان جوان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه حوزه فعالیت این موسسه تمامی موضوعات و آسیب‌های اجتماعی به ویژه مواد مخدر را شامل می‌شود، اظهار کرد: ما در موسسه مهرآفرینان جوان برای همه گروه‌های سنی و اقشار مختلف برنامه داریم و تلاش کرده‌ایم در هشت مرکز زیر مجموعه خود اقدامات درخور و شایسته‌ای را انجام دهیم.

سید محمد حسینی با بیان اینکه یک دفتر مرکزی در گنبدکاووس به همراه امکانات کامل برای برگزاری همایش‌ها و جلسات در کنار کمپ، دفتر تسهیلگری و توسعه محلی، مرکز سرپناه شبانه، مراکز DIC مردان و زنان، مرکز مشاوره زنان آسیب‌پذیر از جمله مراکز تحت پوشش ما هستند، خاطرنشان کرد: به طور مثال تنها در مرکز مشاوره زنان آسیب‌پذیر به بالغ بر 300 نفر از بانوان خدمات ارائه می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر پرسنل رسمی موسسه برخی از افراد از جمله ماما، پرستار، روانشناس و پزشک به صورت داوطلبانه با ما همکاری می‌کنند، ادامه داد: یکی از اقدامات شاخصی که ما در موسسه مهرآفرینان صورت داده‌ایم به کارگیری برخی از بهبودیافته‌های اعتیاد به عنوان کادر مجموعه در بخش‌های مختلف مدیریتی و خدماتی مراکز که توانسته به امیدآفرینی و عدم بازگشت آنها به سمت آسیب نقش مهمی ایفا کند.

مدیرعامل موسسه مهرآفرینان جوان 25 خردادماه سال گذشته را هجدهمین سالگرد تاسیس این موسسه دانست و گفت: موسسه ما نخستین سمن استان گلستان در حوزه آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر است که امروز به گسترده‌ترین موسسه مردم نهاد در کل استان گلستان تبدیل شده است.

حسینی با اشاره به اینکه در کمپ درمان بیماری اعتیاد موسسه تلاش کرده‌ایم فضایی معنوی، بانشاط، مفرح و شاداب را به منظور تسهیل در امر درمان ایجاد کنیم، تصریح کرد: ایجاد نمایشگاه، استخر، فضای ورزشی و فضای باز با پوشش گیاهی زیبا بخشی از این تلاش‌هاست.

* تهیه نقشه آسیب محلی در دفتر تسهیلگری

مدیر دفتر تسهیلگری و توسعه محلی موسسه مهرآفرینان جوان گنبدکاووس نیز در این نشست با اشاره به اینکه این مرکز را در سال 1397 و با حضور مدیران ارشد سازمان اجتماعی وزارت کشور افتتاح کردیم، افزود: برقراری تعامل بسیار نزدیک با ادارات و نهادهای شهرستان برای برگزاری دوره‌ها و برنامه‌های موثر و کارآمد نخستین گام‌های اجرایی ما بوده است.

احمدی از تهیه نقشه آسیب در این محلات و طراحی برنامه‌های متفاوت برای کمک به همه دستگاه‌ها و موسسات برای رفع آسیب‌های اجتماعی خبر داد و گفت: ما برای همکاری و کمک به همه موسسات و سمن‌ها اعلام آمادگی کرده‌ایم و به همین منظور تاکنون با موسسات بسیاری در این محلات برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برگزار کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه در این دفتر 6 کارشناس تحصیل کرده و آموزش دیده مشغول به فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: کارشناسان این دفتر در حوزه‌های اجتماعی، شهرسازی، روانشناسی، جامعه شناسی و ... مشغول به فعالیت تخصصی بر اساس طرح‌واره‌های ابلاغی هستند.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول