اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پیشگیری از 330 طلاق با مداخله مراکز مشاوره بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: با فعالیت مراکز مشاوره بهزیستی و مداخله آنها از 330 طلاق پیشگیری شد.

پیشگیری از 330 طلاق با مداخله مراکز مشاوره بهزیستی

محمد محمدی‌قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که اداره کل بهزیستی استان زنجان در حوزه پیشگیری بر آن تمرکز دارد، بحث پیشگیری از طلاق است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از ارائه مشاوره‌های تخصصی در این حوزه خبر داد و بیان کرد: در همین راستا به تصمیم سازمانی، سامانه «تصمیم» در کشور راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف از فعالیت این سامانه ارائه مشاوره به زوجین در حال جدایی است، اضافه کرد: رویکرد اصلی «سامانه تصمیم» سازش قبل از وقوع طلاق است.

محمدی‌قیداری با اشاره به ساز و کار فعالیت سامانه تصمیم بیان کرد: با اجرای این طرح، زوج‌ها بدون ارائه ثبت دعوی و طرح شکایت، با مراجعه به سامانه تصمیم، مستقیم به مراکز بهزیستی ارجاع و در راستای همین امر اقدامات اولیه و مشاوره‌های لازم با حضور مددکاران و مشاوران به زوجین ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در زنجان نیز سامانه تصمیم راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: این سامانه در آینده نزدیک در شهرستان‌های خدابنده، ابهر و خرم‌دره نیز راه‌اندازی خواهد شد.

وی در ادامه به اقدامات پیشگیرانه بهزیستی در راستای کاهش طلاق اشاره کرد و گفت: سال قبل 38 هزار و 171 مورد خدمات مشاوره مددکاری و روان شناختی به زوجین متقاضی طلاق و فرزندان آنها ارائه شد.

محمدی‌قیداری افزود: همچنین طبق آمار از کل 2 هزار و 567 زوجی که خدمات مربوط را در مراکز بهزیستی دریافت کردند، 330 زوج به سازش قطعی رسیدند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد بهزیستی در حوزه پیشگیری از طلاق افزود: برنامه‌ریزی سازمان طوری است که خدمات آن در قالب آموزش‌های پیش از ازدواج، حین زندگی مشترک و ارائه خدمات تخصصی روانی و ... ارائه می‌شود.

گفتنی است، در حال حاضر 10 کمیته مرکز پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان زنجان فعال است که هدف آن کنترل آسیب‌های اجتماعی با توجه به شرایط روز جامعه است.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول