اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مرکل: باید تمام قد در مقابل راست‌گراهای افراطی ایستاد

صدراعظم آلمان خواستار مقابله تمام‌عیار با راست‌گرایان افراطی در این کشور شد.

مرکل: باید تمام قد در مقابل راست‌گراهای افراطی ایستاد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنگلا مرکل»صدر اعظم آلمان هشدار داد اگر دولت این کشور خطر راست‌گراهای افراطی را جدی نگیرد اعتبارش را از دست خواهد داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مرکل روز شنبه در گردهمایی سالانه‌ای در شهر «دورتموند» آلمان گفت باید بدون هیچ تابویی با راست‌گراهای افراطی مبارزه کرد.

او گفت: «دولت باید این موضوع را جدی بگیرد، در غیر این‌ صورت اعتبارمان را از دست می‌دهیم».

«هورست سیهوفر» وزیر امور داخلی آلمان هفته گذشته اظهاراتی مشابه را بیان کرد.

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان نیز روز شنبه با اشاره به این‌که کشورش همچنان با مشکل رشد تروریست‌ها و افراط‌گرایان مواجه است، گفت: «باید در آلمان به صورت هفتگی اعتراضاتی علیه راست‌گرایان برگزار شود».

به گفته «آژانس امنیت داخلی»، حدود ۱۲۷۰۰ راست‌گرای خشونت‌طلب در آلمان زندگی می‌کنند و یک نظرسنجی نیز نشان داد ۶۰ درصد از مردم آلمان معتقدند اقدامات دولت در مقابل آن‌ها کافی نیست.

حدود دو هفته پیش، جسد «والتر لوبکه» فرماندار شهر کاسل و از سیاست‌مداران حزب  مرکل، در حالی در باغچه خانه‌اش یافت شد که یک گلوله‌ از فاصله نزدیک به سرش شلیک شده بود.

گفته می‌شود یکی از دلایل اصلی مخالفت راست‌گراها با لوبکه، دفاع وی از ورود پناه‌جویان به آلمان بود. حتی پس از مرگ او نیز طرف‌داران احزاب راست‌گرای آلمان از مرگ او استقبال کردند و در فضای مجازی نوشتند پس از لوبکه نوبت مرکل و دیگران خواهد بود.

او پیش‌تر بارها توسط راست‌گراهای افراطی تهدید به مرگ شده بود. گفته می‌شود که تعدادی از این تهدیدها از سوی گروهی به نام «رایشزبورگر» انجام شده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول