اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

قتل سیاستمدار آلمانیِ حامی پناهجویان

یک هفته پس از کشف جسد یک عضو کلیدی حزب صدراعظم آلمان، پلیس فردی را در همین ارتباط مورد بازجویی قرار داد.

قتل سیاستمدار آلمانیِ حامی پناهجویان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک فرد مظنون به ارتباط با قتل یک مقام آلمانی توسط پلیس آلمان مورد بازجویی قرار گرفت.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «اسکای نیوز»، این فرد حدوداً ۶۰ ساله که مورد بازداشت موقت قرار گرفته بود، پس از انجام بازجویی مرخص شد.

روز یک‌شنبه هفته گذشته، جسد «والتر لوبکه»فرماندار شهر کاسل و از سیاست‌مداران حزب «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، در حالی در باغچه خانه‌اش یافت شد که یک گلوله‌ از فاصله نزدیک به سرش شلیک شده بود.

او پیش‌تر بارها توسط راست‌گراهای افراطی تهدید به مرگ شده بود. گفته می‌شود که تعدادی از این تهدیدها از سوی گروهی به نام «رایشزبورگر» انجام شده بود.

برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از خودکشی او بود اما اکنون با انجام این بازجویی توسط پلیس، احتمال کشته شدن لوبکه قوت می‌گیرد.

براساس این گزارش، تحقیقات در این زمینه ادامه خواهد داشت و پلیس ایالت هسن به این منظور یک خط تلفن مستقیم ایجاد کرده و از مردم خواسته است اطلاعات خود از طریق این شماره یا از طریق ایمیل در اختیار بازرسان این پرونده قرار دهند.

گفته می‌شود یکی از دلایل اصلی مخالفت راست‌گراها با لوبکه، دفاع وی از ورود پناه‌جویان به آلمان بود. حتی پس از مرگ او نیز طرف‌داران احزاب راست‌گرای آلمان از مرگ او استقبال کردند و در فضای مجازی نوشتند پس از لوبکه نوبت مرکل و دیگران خواهد بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول