اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

سامانه 137 با شعار «شهروند مشارکت‌جو - شهرداری پاسخگو» افتتاح شد

سامانه جامع مدیریت شهری 137 با شعار «شهروند مشارکت‌جو - شهرداری پاسخگو» امروز به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

سامانه 137 با شعار «شهروند مشارکت‌جو - شهرداری پاسخگو» افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پیش از ظهر امروز سامانه جامع مدیریت شهری 137  با شعار «شهروند مشارکت‌جو - شهرداری پاسخگو» امروز به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

همدان پنجمین کلانشهر کشور است که مجهز به سامانه 137 می‌شود؛ در این طرح با 15 ماه فعالیت، آموزش 500 نفر از پرسنل و برگزاری 250 جلسه تخصصی در حوزه خدمات شهری، فنی و عمرانی، معماری و شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک و فرهنگی و اجتماعی 12 هزار درخواست ثبت شده است، ضمن اینکه میزان رضایتمندی مردم در سال گذشته 77 درصد ارزیابی شده است.

آیت‌الله شعبانی: سامانه 137 زمینه‌ای برای توسعه در حاشیه شهر شود

نماینده ولی فقیه در استان همدان در آیین افتتاح سامانه مدیریت شهری با بیان اینکه سامانه 137 زمینه‌ای برای ارتباط تسهیل مردم با مسؤولان بشود اظهار کرد: هر چقدر مردم و مسؤولان ارتباط بیشتری داشته باشند در رفع مشکلات مردمی تاثیرگذار است.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی با اشاره به اینکه طراحی سامانه 137 حرکتی است به سوی شهر الکترونیک و دنیای امروز که دنیای روابط است تاکید کرد: مجموعه‌های دیگر و مسؤولان در حوزه‌های دیگر باید زمینه ارتباط بین مردم و مسؤولان را تسهیل کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم سامانه 137 زمینه‌ای برای توسعه در حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار باشد خاطرنشان کرد: سامانه 137 تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی است حداقل عدالت اجتماعی در زمینه خدمات شهری ایجاد بشود.

شهردار همدان نیز با بیان اینکه شهر همدان با جمعیت 600 هزار نفری دارای 70 میلیون متر مربع است اظهار کرد: شهرداری ناگزیر به تجهیز سیستم به‌روز است در غیر این صورت دچار مشکل می شود.

صوفی: حل مشکلات مردمی ظرف 24 ساعت

عباس صوفی با اشاره به اینکه پس از 15 ماه امروز سامانه 137 به بلوغ رسیده است تاکید کرد: مشکلات مردم در این سامانه به دو روش مشکلات اورژانسی و مطالبات مردمی مطرح و مشکلات اورژانسی مردم ظرف 24 ساعت پیگیری و بازخورد سنجی می شود.

 وی با اشاره به اینکه در 15 ماه گذشته 89 هزار تماس ورودی و خروجی در سامانه 137 ثبت شده است خاطرنشان کرد: 12 هزار درخواست در سامانه 137 ثبت، ارجاع، بازخوردگیری و پیگیری شده است.

 شهردار همدان با اشاره به اینکه 137 نفر همیار در این سامانه به صورت دلی فعالیت می کنند گفت: رضایتمندی نسبی مردم ما این سامانه قابل قبول است.

بادامی‌نجات: با 137 اولویت‌های شهری را به درستی تشخیص خواهیم داد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این آیین با اشاره به اینکه امروز شاهد افتتاح رسمی و مشارکت مردمی از طریق فناوری با مدیریت شهری هستیم اظهار کرد: این سامانه یکی از پازل‌هایی تحقق شهر الکترونیک و هوشمند است.

حمید بادامی‌نجات خاطرنشان کرد: سامانه 137 یکی از بخش‌هایی است که از طریق آن می‌توان مشکلات شهرداری را به گوش مدیران شهری برسانیم و بر اساس مشکلات مردم اولویت‌های شهری را به درستی تشخیص دهیم.

وی با اشاره به اینکه بهترین روش برای انتقال داده‌ها فناوری است تأکید کرد: با وجود فناوری یک‌هزار خدمت از خدمات شهری در کمترین زمان منتقل می‌شود.

عراقی: حس رضایت باعث عدالت اجتماعی می‌شود

محمودرضا عراقی؛ معاون عمرانی استانداری همدان در این آیین با اشاره به اینکه حس خوب رضایت از احساس عدالت به وجود می‌آید اظهار کرد: این سامانه باعث تحقق عدالت و رضایت می‌شود.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای اقتصاد مقاومتی است افزود: با وجود سامانه 137 در وقت و هزینه  مردم صرفه جویی و احساس رضایت برای مردم ایجاد می‌شود.                                                            

در پایان مراسم از تمبر اختصاصی سامانه 137 که اولین تمبر سامانه در کشور است رونمایی شد، این تمبر به ثبت جهانی رسیده است.

انتهای پیام /89033/خ                                     

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول