اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

ضریب اشغال هتل‌های قشم کمتر از 20 درصد است/هزینه‌های بالای سفر مشکل عمده هتل‌داران

مدیرعامل جامعه هتل‌داران جزیره قشم از هزینه‌های بالای سفر به این جزیره به عنوان عمده‌ترین مشکل جامعه هتل‌داران نام برد و گفت: در حال حاضر ضریب اشغال هتل‌های قشم کمتر از 20 درصد است.

ضریب اشغال هتل‌های قشم کمتر از 20 درصد است/هزینه‌های بالای سفر مشکل عمده هتل‌داران

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، عبدالباسط رضوانی شامگاه پنج‌شنبه در نشست خبری اظهار داشت: کمبود مسافر در شش ماهه اول سال باعث تعلیق و تعطیلی برخی از مسافرخانه‌های اقامتی شده است.

وی افزود: بیش از سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط هتل‌داران قشم انجام شده است که در این شرایط اقتصادی، نه تنها بازخورد سرمایه را ندارند بلکه به نوعی هتل‌داری به حداقل های خود رسیده است.

مدیرعامل جامعه هتل‌داران جزیره قشم تصریح کرد: سعی کرده‌ایم با تعداد هتل‌های فعال در سطح جزیره قشم پاسخگوی تمام اقشار و مسافران کشور باشیم.

رضوانی با بیان اینکه کار ما پذیرایی و میزبانی است، خاطرنشان کرد: میزبانی زمانی تحقق می‌یابد که مسافری وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه اکنون با کمبود مسافر مواجه هستیم، تاکید کرد: باید برای جذب بیشتر مسافران به جزیره قشم تدابیری اندیشیده شود.

مدیرعامل جامعه هتل‌داران قشم تاکید کرد: جزیره قشم مسیر گردشگری نیست بلکه مقصد گردشکری است.

رضوانی گفت: جنگل‌های حرا یکی از منحصر به فردترین جاهای دیدنی و گردشگری در جزیره قشم بوده و می‌توان با استفاده از این پتانسیل‌های فراوان، رونق بهتری در جزیره قشم ایجاد کرد.

وی اظهار داشت: با تبلیغات می‌توانیم گردشگران زیادی را به این جزیره بیاوریم که نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در این زمینه تاثیرگذار است.

مدیرعامل جامعه هتل داران قشم به بیان مشکلات در این حوزه پرداخت و افزود: نرخ بلیط بالای هواپیما و هزینه‌های بالای سفر  باعث می‌شود که مسافران به این جزیره سفر نکنند یا طول دوره سفر آنها در کوتاه‌ترین مدت به اتمام برسد.

رضوانی بیان کرد: هم اکنون بسیاری از هتل‌ها با 60 درصد تخفیف پذیرای مهمانان هستند.

مدیرعامل جامعه هتل داران جزیره قشم با بیان اینکه از مسؤولان در این شهرستان انتظار می رود  برای پویایی صنعت  گردشگری  فکری کنند، اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد قشم ایرلاین اختصاصی ندارد، ایرلاین قشم ایر مختص این جزیره نیست و زمینه سفر گردشگر به جزیره قشم با هزینه های بالایی روبرو بوده است .

رضوانی گفت: هشتاد مرکز اقامتی اعم از هتل ها، مهمان سراها و خانه‌های مسافر در جزیره قشم وجود دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزای فارس مبنی بر فعالیت شخصی خانه‌های مسافر در سطح جزیره ابراز داشت: خانه‌های شخصی مسافر در طول سال فعالیت دارند و افزایش چند برابری آنها باعث ایجاد ناهنجاری های اجتماعی شده که امیدواریم با این پدیده کارشناسی تر برخورد شود.

مدیرعامل جامعه هتل داران قشم به صراحت گفت: سوییت ها و خانه‌های شخصی  یک نوع معضل  اجتماعی در کل کشور است.

رضوانی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما در خصوص گسترش آماری هتل ها چنین اظهار داشت: متأسفانه هزینه‌های زیادی بابت پروانه ساخت، خریداری زمین، انشعابات آب و برق و همچنین مالیات‌های سالیانه از هتل داران دریافت می شود و همه اینها باعث شده است که جامعه هتلداری در این شهرستان رونق آن چنانی  نداشته باشد.

وی با بیان اینکه جامعه هتل دارن قشم به عنوان یک بازو در کنار سازمان میراث فرهنگی بوده است، خاطرنشان کرد: هم اکنون  تعامل خوبی را با این سازمان داریم.

این مقام مسؤول در پایان از همکاری  جامعه هتل داران با بخش های دیگر سخن گفت و افزود: بخش اقامتی توانسته با ارگان های برگزار کننده برنامه‌ها و همایش ها ارتباط خوبی برقرار کند و در سطح شهرستان همکاری های لازم را به عمل آورد.

انتهای پیام/ع/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول