اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

مدیرکل گردشگری هرمزگان خبر داد

ارتقاء ظرفیت هتل‌های هرمزگان در فصل گردشگری/ تامین ایمنی هتل‌ها دغدغه سازمان گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان هرمزگان، از تامین امنیت هتل‌ها به‌عنوان دغذغه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نام برد و گفت: افزایش ضریب اشغال اتاق هتل‌ها به 50 درصد را در برنامه داریم.

ارتقاء ظرفیت هتل‌های هرمزگان در فصل گردشگری/ تامین ایمنی هتل‌ها دغدغه سازمان گردشگری

 رضا برومند امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس، استفاده بهینه از ظرفیت هتل‌ها را یکی از دغدغه‌های گردشگری در استان عنوان کرد و اظهار داشت: هتل‌ها با توجه به افزایش گرمای هوا در مدت ۷ ماه از سال، با کاهش مسافری روبرو خواهند شد، به گونه‌ای که ضریب اشغال اتاق خواب‌ها به زیر ۳۰ درصد و تا ۱۵ درصد می‌رسد.

وی افزود: به همین منظور برای بهره‌مندی از فرصت‌های موجود برای حضور افراد خارج از استان و خارج از کشور در استان، برگزاری نشست‌های علمی، همایش‌ها، سمینارها و جشنواره‌ها در دستور کار قرار گرفته و در فرصت کوتاه سه ماه آخر سال، چندین برنامه اجرا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان همچنین تصریح کرد: همایش «از خزر تا خلیج فارس» با دعوت از هتلداران و تورداران در هتل هرمز و با هدف آشنایی با جاذبه‌های گردشگری استان هرمزگان و تکمیل بخشی از ظرفیت هتل‌ها، برگزار شد.

برومند ادامه داد: علاوه بر آن، برگزاری همایش شهر ایده آل با حضور بیش از یک‌هزار و 200 نفر از شهرداران و فعالین حوزه شهری و مد شهری در استان و استفاده حداکثری از ظرفیت هتل‌ها از جمله اقدامات این اداره کل بوده است.

وی اضافه کرد: در سال ۹۸ به دنبال افزایش میانگین ضریب اشغال اتاق‌های هتل‌ها به بالای ۵۰ درصد هستیم تا بخشی از دغدغه جامعه هتلداران برای تامین منابع جهت پرداخت حقوق و مزایا و بیمه‌ها و تعرفه‌هایی که در هفت ماه سال مطرح است، انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان تاکیدکرد: مادامی که کیفیت نباشد، رشد و توسعه امکان‌پذیر نخواهد بود؛ لذا تیم‌های بازرسی مرتبط در حال بازرسی وضعیت اتاق‌ها و هتل‌ها هستند.

برومند با بیان اینکه بحث ایمنی را جدی گرفته‌ایم، افزود: به منظور تامین امنیت هتل‌ها، نشست‌هایی را با سازمان آتش‌نشانی برگزار کرده‌ایم، چراکه بحث ایمنی هتل‌ها یکی از دغدغه‌ها و نقدهایی است که در سال‌های گذشته در حوزه گردشگری وجود داشته است.

وی ادامه داد: با هدف ارتقاء ضریب ایمنی هتل‌ها، نشست‌هایی را با جامعه هتلداران و آتش‌نشانان و خدمات ایمنی داشته‌ایم که امید است به لحاظ کیفیت کار و ایمنی هتل‌ها به درجه قابل قبولی برسیم و برای تحقق این دو امر مهم، اقداماتی درحال انجام و پیگیری است.

انتهای پیام/88026/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول