اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تحصیلات دانشگاهی به تحمل آلزایمر کمک می کند

نتایج یک بررسی علمی ثابت می کند، اگر چه تحصیلات دانشگاهی جلوی ابتلا به بیماری آلزایمر را نمی گیرد، اما می تواند به تحمل این بیماری و افزایش توانایی های شناختی بیماران کمک کند.

تحصیلات دانشگاهی به تحمل آلزایمر کمک می کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس،  نتایج یک بررسی علمی ثابت می کند، اگر چه تحصیلات دانشگاهی جلوی ابتلا به بیماری آلزایمر را نمی گیرد، اما می تواند به تحمل این بیماری و افزایش توانایی های شناختی بیماران کمک کند.

دانشمندان از مدتها قبل در مورد وجود رابطه ای میان سطح تحصیلات و کاهش دشواری های مربوط به بیماری الزایمر در حال تحقیق و بررسی بوده اند. اما تا به امروز به نتیجه ای قطعی در این زمینه نرسیده بودند.

اما حالا محققان مرکز پزشکی جان هاپکینز آمریکا می گویند بررسی های آنها نشان می دهد آلزایمر در میان افراد تحصیل کرده هم به اندازه افراد کمتر تحصل کرده شایع است، هر چند افراد تحصیل کرده شانس بیشتری برای بازگرداندن نسبی توانایی های شناختی خود پس از ابتلا به آلزایمر دارند و می توانند درد و رنج ناشی از این بیماری را به همین علت راحت تر تحمل کنند.

آنان قصد دارند در این زمینه بررسی های بیشتری به عمل آورند تا مشخص شود آیا تفاوت های ساختاری میان مغز افراد تحصیل کرده با دیگر افراد هم در این زمینه موثر است یا خیر. در حال حاضر پژوهشگران در حال بررسی اطلاعات مربوط به صدها بیمار مبتلا به آلزایمر در دهه های اخیر هستند تا در این زمینه به نتیجه ای قطعی برسند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول