اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

موفقیت در مدل انسانی داروی جدید آلزایمر

محققان آلمانی از موفقیت در آزمایشات انسانی داروی جدید آلزایمر خبر دادند.

موفقیت در مدل انسانی داروی جدید آلزایمر

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، دانشمندان مرکز پژوهشی «یولیش» آلمان اعلام کردند که نتایج نخستین فاز آزمایشات بالینی داروی جدید آلزایمر بر روی انسان موفقیت‌آمیز بوده است و به زودی وارد فاز دوم خواهد شد.

براساس گزارش «نیواطلس»، این داروی جدید با نام «PRI-002»، زنجیره الیگومر پروتئین آمیلوئید بتا که عامل بروز بیماری آلزایمر است را می‌شکند. طبق گفته محققان تجمع پروتئین آمیلوئید بتا سال‌ها پیش از بروز علائم بیماری رخ می‌دهد.

این داروی جدید نسبت به داروهای ناموفق آلزایمر متفاوت است. داروهای پیشین سیستم ایمنی را برای حمله به آمیلوئید بتا تحریک می‌کردند در حالی که داروی جدید به طور مستقیم به آمیلوئید بتا حمله کرده و زنجیره الیگومر آن را می‌شکند.

مطالعات نخستین این دارو بر روی حیوانات به طور باورنکردنی نشان داد که این دارو نه تنها از بروز علائم آلزایمر جلوگیری می‌کند بلکه باعث کاهش زوال عقل می‌شود. از همین رو دانشمندان تصمیم گرفتند آزمایشات انسانی را شروع کنند.

طبق این گزارش، دانشمندان آزمایشات ایمن بر روی انسان‌ را با استفاده از دوزهای واحد و متعدد آغاز کردند و دریافتند که این دارو هیچ اثر منفی، حتی در دوز بالا بر روی انسان نداشته است.

«دیتر ویلبولد» یکی از دانشمندان این پروژه گفت: غلظت این دارو در خون انسان‌ها به اندازه‌ای بود که پیش از این بر روی مدل‌های حیوانی موثر بوده است. در حال حاضر ما قادر به اثبات ایمنی این ترکیب پس از چهار هفته تجویز روزانه هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول