اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

برخی مشکلات کشور ناشی از سوء‎مدیریت‎ها است

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه برخی مشکلات مربوط به سوء‎مدیریت است، گفت: متأسفانه مسؤولان نابخرد در رأس برخی امور قرار گرفتند و زمینه‎ساز مشکلاتی در کشور شدند.

برخی مشکلات کشور ناشی از سوء‎مدیریت‎ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان، اظهار کرد: تقوا، کلید صبر و مقاومت است، همه ما این روزها با مشکلات مختلفی روبرو هستیم و اگر می‌خواهیم مشکلات را کنار بگذاریم باید با تقوا، صبر و مقاومت خود را افزایش دهیم و دشمنان را ناامید کنیم.

وی تصریح کرد: در آیاتی از قرآن کریم پیامبر اکرم (ص) در پیشگاه خداوند متعال از امت خود شکوه می‎کنند و می‎فرمایند امت من قرآن را کنار گذاشتند و به آن عمل نمی‎کنند.

جامعه قرآنی از لحاظ علمی باید قدرت برتر جهان باشد

امام جمعه موقت گرگان با طرح این پرسش که معیارهای جامعه قرآنی چیست، پاسخ داد: جامعه قرآنی اگر دقیقاً به همه دستورات قرآنی عمل کند طبق بیان قرآن باید قدرت برتر جهان باشد نه متأسفانه مانند برخی کشورهای اسلامی که زیرسلطه کفار و اجانب هستند.

برقرار اضافه کرد: براساس آیات قرآن کریم جامعه قرآنی از لحاظ علم و دانش و قدرت علمی باید جامعه برتر جهان باشد نه آنکه برخی کشورهای اسلامی 200 سال از جامعه علمی عقب هستند.

وی با بیان اینکه مسأله علم از لحاظ قرآن کریم بسیار ارزشمند است، اذعان کرد: نخستین آیه‎ای که بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده از علم و دانش سخن گفته است که این مهم نشان می‎دهد علم در جامعه انسانی نقش کلیدی دارد و جامعه قرآنی از لحاظ علمی باید قدرت برتر جهان باشد.

امام جمعه موقت گرگان خاطرنشان کرد: آن چیزی که استکبار جهانی را سرجایش می‎نشاند قدرت علمی و قدرت نظامی است، بیان کرد: اگر آمریکا سال‎های متوالی ما را به حمله نظامی تهدید می‎کند اما در عمل جرأت آن را ندارد به دلیل پیشرفت نظامی کشور است.

برقرار افزود: به لطف خداوند از لحاظ قدرت نظامی و موشکی پس از آمریکا، چین و روسیه در جایگاه چهارم جهان قرار داریم لذا سروصدایی برای مذاکره در خصوص قدرت موشکی از سوی دشمن بلند شده است.

وی با بیان اینکه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی دانشمندان کشورمان در زمینه‎های مختلف پیشرفت چشم‎گیری داشتند، تصریح کرد: متأسفانه برخی از افرادی که دلباخته نظام غرب هستند تنها مشکلات اقتصادی را مطرح می‎کنند و پیشرفت‎های بی‎شمار کشورمان در زمینه‎های مختلف را نادیده می‎گیرند.

امام جمعه موقت گرگان ادامه داد: البته مشکلات اقتصادی نیز در کشورمان وجود دارد اما ایران به برکت جمهوری اسلامی و خون شهدا از لحاظ قدرت نظامی، علمی، سیاسی و ... پیشرفت چشم‎گیری داشته است.

برقرار با بیان اینکه روحیه رفاه‎طلبی و آسایش‎طلبی موجب شکست جامعه بنی اسرائیل شده است، اذعان کرد: مسلمانان در کشور اسلامی و قرآنی نباید زیرسلطه کفار باشند البته که استقلال هزینه دارد.

وی تأکید کرد: جامعه‎ای که کتاب آن قرآن کریم باشد نباید تحت تأثیر تبلیغات مسموم بیگانگان در رسانه‎ها و سایت‎های دشمنان قرار بگیرند و نباید اجازه دهند دشمنان با تبلیغات مسموم ذهن آنها را آلوده کنند.

امام جمعه موقت گرگان گفت: خداوند در قرآن کریم می‎فرمایند دشمنان تلاش می‎کنند حقیقت را با تبلیغات مسموم واژگون نشان دهند و اگر ما پیرو قرآن باشیم و جامعه قرآنی با آیات قرآنی مأنوس باشد تحت تأثیر تبلیغات دشمن قرار نمی‎گیرد.

برقرار با اشاره به اینکه جامعه قرآنی از لحاظ اخلاق باید در بالاترین و اعلی‎ترین جایگاه باشد، یادآور شد: بداخلاقی‎ها سزاوار جامعه قرآنی نیست و اگر اسوه ما پیامبر اکرم(ص) است باید بدانیم ایشان اخلاق بسیار باعظمتی داشت.

وی با بیان اینکه اخلاق نیکو به جامعه و زندگی ما آرامش می‎بخشد و  همه ناآرامی‎ها در زندگی خصوصی ما به‎دلیل بداخلاقی‎ها و گذشت کم است، افزود: چرا در جامعه قرآنی باید جنس‎های تقلبی در بازار باشد، این مسأله پذیرفتنی نیست چراکه جامعه قرآنی در تمام کارها باید بهترین عمل را داشته باشد.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به دیدگاه قرآن کریم درباره مقاومت بیان کرد:  باید در مقابل مشکلات و سختی‎ها و هجمه‎های دشمن مقاومت داشته باشیم و  لازمه ایمان نیز صبر و تقوا است.

برقرار با اشاره به اینکه مؤمنان باید در برابر موانعی که دشمنان بر سر راه بندگان خداوند ایجاد می‎کنند مقاومت کنند، ابراز کرد: دشمنی دشمنان نسبت به بندگان خداوند مربوط به زمان خاصی نیست و نبرد بین حق و باطل تا قیام حضرت حجت (عج) ادامه دارد.

مقاومت ملت ایران، آمریکا را شکست داد

وی تأکید کرد: هر جایی که آمریکا از لحاظ نظامی قدرت رویارویی ندارد حصر اقتصادی را در دستور کار قرار می‎دهد ، آمریکا 40 سال است که تلاش می‎کند ایران را به زانو دربیاورد و در این راه هر چه داشت به میدان آورد اما مقاومت ملت ایران آنها را به شکست وا داشت طوری‎که مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا رو به افول و شکست است.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه همه مشکلات ما مربوط به آمریکا نیست و برخی مشکلات مربوط به سوء‎مدیریت است، بیان کرد: متأسفانه مسؤولان نابخرد در رأس برخی امور قرار گرفتند و زمینه‎ساز مشکلاتی در کشور شدند.

برقرار با بیان اینکه دشمنان نمی‎خواهند ما پیشرفت کنیم لذا رژیم غاصب صهیونیستی حتی دانشمندان ما را ترور کرد، اذعان کرد: روزی کشورهای عربی نتوانستند بیش از 6 روز در برابر اسرائیل مقاومت کنند امروز مقاومت مردم فلسطین، کار را به جایی رسانده است که اسرائیل حتی دو روز نتواند در برابر آن مقاومت کند.

انتهای پیام/83018/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول