اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

رونق صنایع دستی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه بندرگز گفت: یکی از مصادیق تحقق اقتصاد مقاومتی و درونزا توجه به صنایع دستی است که در رونق تولید از اهمیت به‎سزایی برخوردار است.

رونق صنایع دستی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرگز، حجت‎الاسلام سیدابوالفضل حسینی ظهر امروز در خطبه‎های عبادی‎سیاسی نماز جمعه شهرستان بندرگز، بر لزوم توجه به هشدارهاى رهبر انقلاب، در حوزه‌هاى راهبردى و اقتصادى در دوران پسابرجام تأکید و اظهار کرد: باید مولفه‌هاى اقتصاد مقاومتى و درونزا در حوزه اقتصاد کشور تقویت شود، در شرایط فعلی اولویت نخست کشور اقتصاد است و کلید حل مشکلات نیز توجه به ظرفیت‎های داخلی است.

وی با گرامیداشت 30 خردادماه روز جهانی صنایع دستی تصریح کرد: یکی از مصادیق تحقق اقتصاد مقاومتی و درونزا توجه به صنایع دستی است که در رونق تولید از اهمیت به‎سزایی برخوردار است.

امام جمعه بندرگز بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مواجهه‌ی ما با مسائل و دشمنان، باید «شجاعانه باشد نه مرعوبانه»، «امیدوارانه باشد نه مأیوسانه»، «مبتکرانه باشد نه منفعلانه» و «عاقلانه و خردمندانه باشد نه هیجانی، احساساتی و سطحی» باشد.

حسینی توجه به ترفند دشمن برای تضعیف اندیشه مقاومت و نزدیک نیامدن آمریکایی‎ها را از جمله علل موفقیت در مقابل دشمن دانست و افزود: قدم آمریکایی‎ها قدم نامبارکی است.

وی با بیان اینکه در رابطه آمریکایی‎ها سوت بازی پلیس خوب و پلیس بد زده شد، اذعان کرد: تمسک ترامپ به رؤساى کشورهاى مختلف براى میانجیگرى میان ایران وآمریکا براى گشودن باب مذاکره و اعلام آمادگی برای برکناریِ «جان بولتون» نشان می‎دهد کاخ سفید برای رسیدن به یک پیروزى در مواجهه با ایران نیاز حیاتی دارد.

امام جمعه بندرگز متذکر شد: مواضع اخیر ترامپ که با تهدید نظامى آغاز و سپس همگى مردم ایران را تروریست خطاب کرد و اکنون با این مواضع، دم از مذاکره مى‌زند، در عین برهم ریختگى و عدم تعادل نظام گفتمانى کاخ سفید، هوشیارى بیش از پیش دستگاه دیپلماسى ما را می‎طلبد.

حسینی ادامه داد: بازی آمریکایی‎ها طوری طراحی شده تا با ایجاد یک دوگانه‌ پلیس خوب (ترامپ) و پلیس بد (جان بولتون) و جنگ‎طلب نشان دادنِ اطرافیانِ ترامپ، در نهایت ایران را به پای میزمذاکره بکشاند تا ترامپ در انتخابات بعدی حرفی برای گفتن داشته باشد!

وی با بیان اینکه با نزدیک‎تر شدن به موعد انتخابات آمریکا شاهد عقب‎نشینی‎های بیشتر ترامپ همراه با بازی چماق و هویچ، پلیس خوب و پلیس بد خواهیم بود، تأکید کرد: مسؤولان باید فریب زرنگ‎بازی سیاسی ترامپ را نخوردند.

*روز قدس روز رسوایی قارون‎های منطقه

امام جمعه بندرگز ابراز کرد: عربستان سعودى نهم و دهم خردادماه جاری میزبان سه نشست در مکه بود، در واقع ریاض با برگزارى دو نشست فوق‌العاده شوراى همکارى خلیج فارس و اتحادیه عرب و همچنین نشست عادى سازمان همکارى اسلامى همزمان با روز قدس درصدد بود به‌صورت عملى نشان دهد که نه تنها مسأله فلسطین براى این کشور هیچ ارزشى ندارد، بلکه عامدانه می‎خواهد ایران را به‌عنوان حامى اصلى فلسطین به‌عنوان تهدید منطقه معرفى کند.

حسینی، روز قدس را روز رسوایی قارون‌های منطقه برشمرد و خاطرنشان کرد: در حالی که قارون‌های منطقه‌ یا همان سران مرتجع عربی با برگزاری نشست‌های مکه خیانتی دیگر را علیه فلسطین در پیش گرفته بودند اما ملت‌های آزادی‎خواه جهان با برپایی روز قدس رسوایی دیگر را به آنها تحمیل کردند.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول