اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

بزرگداشت روز قدس در اسلوونی

مراسم روز جهانی قدس با حضور جمعی از ایرانیان مقیم در لوبلیانا پایتخت اسلوونی برگزار شد.

بزرگداشت روز قدس در اسلوونی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، همگام با ایران اسلامی و مسلمانان عدالت‌طلب در سراسر جهان، بزرگداشت مراسم روز جهانی قدس با حضور جمعی از ایرانیان مقیم در محل سفارت کشورمان در اسلوونی برگزار شد.

 جمعی از ایرانیان مقیم اسلوونی ضمن شرکت در مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس، همبستگی خود را با آرمان‌های مردم مظلوم فلسطین، اعلام کردند.

در مراسمی که به همین منظور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در لوبلیانا برگزار شد، حجت الاسلام احمدوند روحانی اعزامی از ایران طی سخنانی گفت: توجه و دغدغه داشتن نسبت به موضوع فلسطین براساس معیارهای دینی ماست. حتی چنانچه فلسطینی‌ها مسلمان هم نبودند ما در خصوص وضعیت آن و جنایات و بی رحمی‌ها علیه آنها مسئولیت داشتیم و وظیفه ما بود که نسبت به ظلمی که بر آنها اعمال می‌شود، واکنش نشان دهیم. حال که مسلمان نیز هستند، وظیفه ما افزون‌تر می‌شود.

وی افزود: عده‌ای جمع شده‌اند که تاریخ یک سرزمین را انکار کرده و در پی تغییر آن هستند.

احمدوند با طرح این سؤال که آیا بشریت در خصوص فلسطین برای خود وظیفه‌ای قائل نیست؟ عنوان کرد: آیا سازمان‌های بین‌المللی که در خصوص حفظ میراث فرهنگی یک سرزمین حساسیت دارند نسبت به تغییر تاریخ، جغرافیای یک سرزمین به نام دین فاقد هرگونه مسئولیت هستند؟ اما در این مورد تمامی دستورالعمل‌ها، حساسیت‌ها و ملاک‌های انسانی، روشنفکری و حقوق بشر در عالم تغییر می‌کند و آن موضوع فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی است که آن را مستثناء می‌سازند.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال چنانچه در گوشه‌ای از جهان شرایطی پدید آید که پرندگان ناچار به کوچ اجباری شوند، بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی و سازمان‌های مردم نهاد به آن واکنش نشان داده و مانع این امر می‌شوند. اما در فلسطین که محل زندگی جمعی از انسان‌ها بوده و صهیونیست‌ها با غصب آن به اجبار آن‌ها را کوچ داده و از سرزمین خود بیرون کردند، دهان‌ها بسته است و سکوت اختیار می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول