اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مطالعه طرح انتقال حسین‌آباد کالپوش انجام شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: مطالعات طرح انتقال روستای حسین‌آباد کالپوش انجام شده و طبق آن برای تأمین امنیت مردم باید این روستا به مکان جدید منتقل شود.

مطالعه طرح انتقال حسین‌آباد کالپوش انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط‌عمومی استانداری سمنان، منوچهر فخری در جلسه مشترک بازسازی و نوسازی مناطق آسیب‌دیده و شورای منتخب مدیریت بحران استان سمنان درباره طرح انتقال روستای حسین‌آباد کالپوش و انجام مطالعات آن تأکید کرد: مطالعات و بررسی‌های ما بر این اساس است که تمام روستا برای تأمین سلامت ساکنان و اهالی روستا، به مکان جدید انتقال یابد، اما در عین حال ما علاقه‌مند هستیم در صورتی که بستر مناسبی برای ساخت و احداث واحدهای مسکونی جدید و زمین مناسب در روستا وجود دارد، انتقال کل روستا انجام نشود.

وی با بیان اینکه زمین‌شناسی طی دو هفته آینده گزارش نهایی خود را به کارگروه و شورای منتخب مدیریت بحران استان سمنان ارسال کند، افزود: حساسیت کالپوش و روستای حسین‌آباد و مسائل و مشکلات موجود در منطقه، باعث شده که مدیران استانی با توجه به تراکم کاری خود، شخصاً در جلسات حضور پیدا کنند که نشان از پیگیری امور این روستا است.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه اولویت اصلی ما در استان، روستای حسین‌آباد کالپوش است، تأکید داشت: نیاز است تا مسئولان، مدیران و دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه و شورا تلاش خود را به این مهم معطوف کنند از سوی دیگر با توجه به حساسیت و وضعیت منطقه، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در مناطقی که احتمال رانش زمین وجود دارد، اجازه بهسازی، ترمیم و احداث ساختمان‌های خود را ندارند.

فخری بیان کرد: اقدام شورای آموزش و پروش در خصوص برگزاری فشرده کلاس‌های درس و به پایان رساندن پیش از موعد سال تحصیلی در منطقه کالپوش با توجه حساسیت‌های موجود، اقدامی ارزنده است.

وی در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه شرکت برق در صورت وجود کمبود احتمالی روشنایی معابر در روستا یا ورودی و همچنین قطعی احتمالی برق حسین‌آباد، اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهد، تأکید کرد: عملیات اجرایی احداث جاده دسترسی و عبور و مرور مردم روستای حسین‌آباد کالپوش، توسط اداره کل راه و شهرسازی شرق استان، طی هفته آینده تکمیل و نهایی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در ادامه گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با انجام پیگیری‌های لازم، عملیات آواربرداری و جمع‌آوری مصالح ساختمان‌های تخریب‌شده را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول