اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جهاد اسلامی: روز قدس، سیلی به «طرح‌ نابودی فلسطین» است

عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی فلسطین، بزرگداشت روز قدس و ادامه راهپیمایی‌های بازگشت در مرز غزه را مانند سیلی زدن به تمام طرح‌هایی دانست که دنبال نابودی آرمان فلسطین هستند.

جهاد اسلامی: روز قدس، سیلی به «طرح‌ نابودی فلسطین» است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خالد البطش» عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی اعلام کرد، ادامه راهپیمایی‌های بازگشت و احیای روز جهانی قدس مانند سیلی زدن امت اسلام و ملت فلسطین به طرح‌هایی است که در راستای تسویه مسأله فلسطین تهیه شده است.

بر اساس گزارش «قدس نت»، وی افزود: «شرکت در این راهپیمایی‌ها دلیل بر وحدت امت عربی و اسلامی برای مقابله با رژیم اشغالگر و نیز گردنکشی آمریکا در منطقه نیز هست.»

البطش در ادامه از تمام ملت فلسطین درخواست کرد در راهپیمایی‌های روز قدس که مصادف با شصتمین جمعه راهپیمایی بازگشت در مرز غزه نیز هست، به صورت گسترده مشارکت کنند تا تأکیدی بر مردود دانستن طرح آمریکا برای مسأله فلسطین موسوم به «معامله قرن» و نشست اقتصادی بحرین باشد.

حماس نیز امروز در بیانیه‌ای ضمن قدردانی از ایران به دلیل نام‌گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، اعلام کرد، «سلاح و وحدت» تنها مسیر برای آزادسازی فلسطین و مقدسات آن است.

امام خمینی (ره) در سال 1358 جمعه آخر ماه رمضان را روز جهانی قدس نامید و از آن زمان در این روز راهپیمایی‌هایی در حمایت از قدس برگزار می‌شود.

«معامله قرن» طرحی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بر اساس آن ادعا می کند می‌خواهد نزاع «فلسطینی-اسرائیلی» را حل کند؛ طرحی که حتی تشکیلات خودگردان نیز آن را قبول ندارد و معتقد است به نفع رژیم صهیونیستی است. (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول