اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دوچرخه‌سواری بانوان باید مدیریت شود

در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرضا تأکید شد که دوچرخه‌سواری بانوان باید مدیریت شود و محلی را ویژه دوچرخه‌سواری بانوان در شهرضا پیش‌بینی شود که استانداردهای لازم را داشته باشد.

دوچرخه‌سواری بانوان باید مدیریت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، محمد محسنی‌اژیه عصر امروز در جلسه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرضا با اشاره به این‌که سامانه سجام با هدف اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در عرصه مشارکت‌های مردمی و امکان حضور شهروندان ایجاد شده است، اظهار داشت: این سامانه الکترونیکی با هدف تعامل بیشتر با دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی که دارای ظرفیت‌های مناسب مردمی هستند، برنامه‌یزی شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرضا با بیان این‌که پیشگیری، ایجاد امنیت، تضمین سلامتی اخلاقی از مهم‌ترین دستاوردهای سامانه سجام است، افزود: سامانه جامع اطلاعات مردمی با قابلیت‌های ثبت‌نام متقاضیان عضویت، دریافت گزارش‌ها با هدف افشاگری تخلفات درون شبکه‌ای دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی یا خصوصی است.

وی با بیان این‌که شهروندان می‌توانند ناهنجاری‌های اجتماعی و بحث‌های مجرمانه و خلاف شرع را مستندسازی کنند، گفت: قانون محترم است و در زمینه برخورد با بی‌قانونی دستگاه قضایی با کسی مماشات ندارد.

محسنی‌اژیه با اشاره به دوچرخه‌سواری بانوان بیان کرد: دستورالعمل دوچرخه‌سواری بانوان را به نیروی انتظامی ابلاغ کرده‌ایم و نمی‌توان یک معضل اجتماعی را بدون جایگزینی برای آن سرکوب کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرضا با تأکید بر این‌که موضوع دوچرخه‌سواری بانوان باید مدیریت شود، تصریح کرد: باید نهادهای مختلف, محلی را ویژه دوچرخه‌سواری بانوان در شهرستان پیش‌بینی کنند که استانداردهای لازم را داشته باشد.

همایش تجلیل از بانیان جلسات قرآنی خانگی در شهرضا

حجت‌الاسلام محمدحسن رهایی در ادامه این جلسه با اشاره به اعزام 35 مبلغ در ایام ماه رمضان به مناطق شهری و روستایی شهرستان شهرضا اظهار داشت: در ایام ماه رمضان در 110 مسجد و حسینه و منازل شهر، جلسات قرآن برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا با اشاره به برگزاری بیش از 250 جلسه قرآن به صورت ثابت و سیار در طول سال در شهرضا افزود: به زودی همایش تجلیل از بانیان جلسات قرآنی خانگی در شهرضا برگزار می‌شود تا فرهنگ آن گسترش پیدا کند.

وی با بیان این‌که 110 مسجد در شهرستان شهرضا به صورت رسمی نماز جماعت برگزار می‌کنند، گفت: در کنار برگزاری جلسات قرآن جلسات دعا و نیایش هم برگزار می‌شود و 30 هیأت، حسینیه و مسجد جلسات دعایی دارند.

رهایی با تأکید بر این‌که شهرستان شهرضا جزو شهرستان‌های شاخص در مناسبت‌های مذهبی است که چندین برنامه را اجرا می‌کند، بیان کرد: در تولد امام حسن(ع) بیش از 20 جلسه جشن برگزار شد.

سختگیری‌های بی‌مورد و شخصی نباید در جامعه اعمال شود

علی‌اصغر رفیعی‌نژاد نیز در ادامه جلسه با بیان این‌که با حضور مردم در صحنه همه توطئه‌ها و خواب‌هایی که دشمن برای مردم دیده بود، خنثی شد، اظهار داشت: دشمن وقتی دید که هیچ آثاری از وحشت و ترس در مردم مشاهده نمی‌شود و مردم علیه حکومت به خیابان‌ها نیامدند، تغییر روش داد و عقب‌نشینی کرد.

فرماندار شهرضا با بیان این‌که رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و حضور همیشه در صحنه مردم با وجود تمام سختی‌ها و کاستی‌ها دشمن را با شکست مواجه کرد، افزود: هوشیار کردن مردم در زمان توطئه‌های دشمن وظیفه ستاد احیا است.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: باید با سودجویان و کسانی که احتکار می‌کنند و در مقابل مردم قرار دارند، برخورد قاطع شود.

رفیعی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر درک نیازهای فرهنگی و اجتماعی نوجوانان و جوانان بیان کرد: فاصله بین نسل دیروز و امروز نباید افزایش پیدا کند، سختگیری‌های بی‌مورد و شخصی نباید در جامعه اعمال شود.

فرماندار شهرضا با بیان این‌که باید زمینه‌های رشد و ترقی برای مردم را با بسترسازی و نه با سختگیری و محدودیت فراهم کنیم، تصریح کرد: شناسایی و درک نیازها و مشکلات جوانان و نوجوانان و بانوان و آقایان باید در اولویت کاری مسؤولان شهرستان شهرضا باشد.

وی با بیان این‌که باید برای مسائل اجتماعی و فرهنگی راه حل‌های فرهنگی و اجتماعی ارائه کنیم، خاطرنشان کرد: باید مسائل امنیتی و انتظامی را تبدیل به مسائل فرهنگی و اجتماعی کنیم.

رفیعی‌نژاد با تأکید بر این‌که باید از ظرفیت‌ها مردمی استفاده کنیم، ادامه داد: نباید از حضور مردم در مجالس عمومی هراس داشته باشیم، مردم باید در صحنه باشند، یک جامعه بی‌تفاوت و بی‌حال یک سم مهلک است.

فرماندار شهرضا با اشاره به آغاز انتخابات گفت: از دهم خرداد ماه ثبت‌نام انتخابات آغاز می‌شود و باید مردم را به حضور پر رنگ در انتخابات تشویق کنیم و نگذاریم بداخلاقی‌ها و بی‌ادبی‌ها در زمان انتخابات رونق پیدا کند.

دوچرخه‌سواری بانوان نباید سبب فساد شود

حجت‌الاسلام سید نعمت‌اله صالح نیز در این جلسه با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر دو بال هستند که باید با هم پیش بروند، اظهار داشت: مهم‌ترین انتظاری که از این ستاد می‌رود، ارائه راهکار برای حل مشکلات است.

امام جمعه شهرضا با تأکید بر این‌که باید ناهنجاری‌ها شناسایی و برای آن راهکار ارائه شود، افزود: تبلیغ معروف و کم شدن منکرات باید در این جلسه مورد بررسی قرار بگیرد و مسؤولان ادارات عضو این ستاد در این راستا برنامه ارائه دهند.

صالح با تأکید بر این‌که قوانین شرع خط قرمز شرعیات است، اضافه کرد: قوانین شرع یک قانون مصوب است و دوچرخه‌سواری بانوان باید به شکلی باشد که سبب فساد نشود و شخصیت بانوان حفظ شود.

امام جمعه شهرضا با تأکید بر این‌که نسل جوان باید به میدان بیاید، عنوان کرد: ستاد احیا باید برای جذب جوانان در محافل و مجالس مذهبی برنامه‌ریزی کند.

وی با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در فصل تابستان خاطرنشان کرد: شهرداری و سایر ادارات فرهنگی شهرستان شهرضا باید در فصل تابستان در پارک‌ها غرفه‌های فرهنگی جذاب و شاد برپا کنند.

انتهای پیام/63101/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول