اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

سعید جلیلی سخنران روز جهانی قدس در مشهد است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: سخنرانی پایان مراسم روز جهانی قدس امسال را سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ایراد می کند.

سعید جلیلی سخنران روز جهانی قدس در مشهد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سید محمد سلطانی‌فر پیش از ظهر امروز در نشست خبری راهپیمایی روز جهانی قدس که در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: هر ساله مسلمانان روز قدس را بزرگ شمرده‌اند به‌گونه‌ای که در تمام کشورهای اسلامی تظاهرات برگزار می‌شود. 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: هنگامی که یک میلیارد مسلمان فریاد مرگ بر اسرائیل را برمی‌آورد، اسرائیل احساس عجز و ناتوانی می‌کند و ترس همه وجودش را فرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های به‌عمل آمده مراسم روز جهانی قدس امسال در روز جمعه مورخ دهم خرداد ماه در سراسر استان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

سلطانی‌فر اضافه کرد: این مراسم در شهر مشهد ساعت 9 صبح در میدان پانزده خرداد با رعایت طرح تفکیک در خیابان‌های خرمشهر، بلوار جمهوری اسلامی و پایانه مسافربری و اجتماع مردمی آغاز می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی یادآور شد: شروع رسمی این مراسم با قرائت کلام‌الله مجید، نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران و اجرای سرود و تواشیح آغاز می‌شود.

وی ادامه‌ داد: بعد از مراسم فوق راهپیمایی به‌سمت حرم آغاز می‌شود و خواهران از ورودی باب‌ الجواد(ع) و برادران از ورودی باب‌الرضا(ع) به‌صحن جامع رضوی وارد و در رواق امام خمینی(ره) و رواق‌های حرم مطهر رضوی مستقر می‌شوند.

سلطانی‌فر در مورد سخنران پایانی این مراسم گفت: سخنران این مراسم سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی است و اقامه نماز جمعه به امامت آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد اقامه می‌شود، قرائت قطعنامه راهپیمایی پایان بخش این مراسم خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه انتظامات داخل راهپیمایی  برعهده بسیج  است که با بستن بازوبند مخصوص از سایر افراد قابل تشخیص هستند، اظهار کرد: به‌مناسبت این روز، پخش یک صفحه‌ از جراید محلی در روز 9 خرداد ماه ویژه روز قدس و همچنین تشکیل میزگرد با حضور فرهیختگان پیرامون اهمیت روز جهانی قدس در دستور کار صداوسیمای استان قرار دارد.

وی  در رابطه با ایاب و ذهاب راهپیمایان نیز عنوان کرد: ایاب و ذهاب  توسط سازمان اتوبوسرانی، قطارشهری و خطوط بی‌آرتی از مبادی پایانه‌های سطح شهر و شهرک‎های اقماری به میدان پانزده خرداد از ساعت 8  الی 10 صبح  و پس از اتمام نماز جمعه از حرم مطهر رضوی به پایانه‌ها از ساعت 12 الی 15 انجام می‎شود.

سلطانی‌فر افزود: همچنین استقرار سه دستگاه اتوبوس قبل از برگزاری راهپیمایی در مسیر خط بی‌آرتی خیابان امام رضا(ع) جهت ایاب و ذهاب راهپیمایان از میدان بیت المقدس به میدان 15 خرداد به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: در طی مسیر راهپیمایی سپاه امام رضا(ع) و لشکر77 پیروز ثامن‌الائمه(ع) گروه رزم‌نواز جهت نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران و اجرای سرودهای حماسی را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه 6 ایستگاه توزیع اقلام تبلیغی این شورا و معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری و سپاه امام رضا(ع) در مسیر خیابان امام رضا(ع) نصب می‌شود، گفت: شهرداری نسبت به فضاسازی شهری اقدام لازم را انجام می‎دهد.

سلطانی‌فر با اشاره به‌گرمای هوا در آن روز بیان کرد: پیش‌بینی شده دو دستگاه جت فن و تانکر آب در مسیر راهپیمایی جهت آبپاشی و تعبیه هوا توسط شهرداری مشهد قرار بگیرد، به علاوه سه دستگاه بالابر در مسیر راهپیمایی جهت خبرنگاران محترم صداوسیما و مطبوعات تعبیه شده است که فیلمبرداری و عکسبرداری هوایی از مراسم راهپیمایی توسط صداوسیمای استان با همکاری نیروی‌های مسلح انجام می‌شود.

 انتهای پیام /70045

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول