اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

قدردانی رئیس جمهور قرقیزستان از کمک‌های نظامی روسیه، چین و اروپا

رئیس جمهور قرقیزستان از کمک‌های روسیه، چین و اتحادیه اروپا به ارتش این کشور برای افزایش ضریب امنیت در منطقه‌ قدردانی کرد.

قدردانی رئیس جمهور قرقیزستان از کمک‌های نظامی روسیه، چین و اروپا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک «سورانبای جین‌بیک‌اف» رئیس جمهور قرقیزستان در پیام خود به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد تأسیس نیروهای مسلح و بیستمین سالگرد تأسیس سرویس مرزی جمهوری قرقیزستان از کمک‌های روسیه، چین و اتحادیه اروپا به نظامیان قرقیز تشکر کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز جامعه بین‌الملل به مبارزه جدی با تروریسم و افراط‌گرایی پرداخته، اظهار داشت: قرقیزستان از هرگونه اقدام در زمینه مبارزه با تروریسم‌ را حمایت کرده و در صفوف کشورهای مبارزه‌گر با افراط‌گرایی قرار دارد. حضور «بیشکک» در سازمان ملل متحد، سازمان همکاری شانگهای و سازمان پیمان امنیت جمعی ظرفیت مقابله با تهدیدات معاصر را افزایش داده است.

این مقام تصریح کرد: این موضوع سهم قابل توجهی در تقویت ارتش قرقیزستان و امنیت روسیه، چین و اتحادیه اروپا دارد و دولت قرقیزستان از رهبران این کشورها تشکر می‌کند.

شایان ذکر است که امروز مراسم‌های فرهنگی به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد نیروهای مسلح و بیستمین سالگرد سرویس مرزی قرقیزستان با حضور مقامات عالی رتبه برگزار می‌شود.  

قرقیزستان در چارچوب سازمان‌های بین‌المللی و روابط دوجانبه با کشورهای منطقه کمک‌های تجهیزاتی و نظامی دریافت می‌کند و در ماه جاری روسیه خودروهای نظامی، ماشین‌های زرهی و 2 بالگرد را به ارتش قرقیز انتقال داد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول