اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

جین بیک‌اف: بیشکک علاقه‌مند به توسعه روابط اقتصادی با پکن است

رئیس جمهور قرقیزستان و وزیر امور خارجه چین برای بررسی مسائل همکاری دوجانبه و بین‌المللی در شهر «بیشکک» دیدار کردند.

جین بیک‌اف: بیشکک علاقه‌مند به توسعه روابط اقتصادی با پکن است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در حاشیه نشست شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر «بیشکک» با «سورانبای جین‌بیک‌اف» رئیس جمهور قرقیزستان دیدار کرد.

طرفین همکاری‌های دوجانبه و تعامل در چارچوب سازمان‌های بین‌المللی را بررسی کردند.

مقامات درباره همکاری در حوزه کشاورزی، حمل‌ونقل، ارتباطات، حمایت از تجار و گسترش فناوری‌های دیجیتال با توجه به تجربیات چین تبادل نظر کردند.

جین‌بیک‌اف با اشاره به سفر رسمی «سی سینگ پینگ» رئیس جمهور چین به قرقیزستان در سال 2019 برای ایجاد فرصت‌های جدید در جهت توسعه تعامل قرقیزی- چینی اظهار امیدواری کرد.

وی گفت: اعتقاد داریم که سفر رئیس جمهور چین به قرقیزستان انگیزه قابل توجهی را به روابط دوجانبه می‌دهد زیرا بین 2 کشور سازگاری، اعتماد متقابل و فرصت‌ برای تقویت دوستی وجود دارد.

این مقام ادامه داد: با حمایت چین در قرقیزستان پروژه‌های بزرگ و استراتژیکی اجرا می‌شود و بیشکک کمک‌های «پکن» را ارزشمند می‌داند.

رئیس جمهور قرقیز اظهار داشت: بیشکک علاقه‌مند به ادامه توسعه روابط اقتصادی است و در این فرایند پروژه‌های مشترک در حوزه کشاورزی، حمل و نقل و ساخت جاده‌ بسیار مهم می‌باشند.

جین‌بیک‌اف گفت: قرقیزستان مواضع مشابه به مواضع چین نسبت به مبارزه با تروریسم، افراط‌گرایی و جدایی طلبی دارد و همکاری در چارچوب سازمان همکاری شانگهای یکی از اولویت‌های سیاست خارجه دولت قرقیز است.

وانگ یی نیز در این دیدار اظهار داشت: بین قرقیزستان و چین همکاری استراتژیک وجود دارد و پکن شریک قابل اعتماد و دوست بیشکک است.

وی افزود: پکن از اقدامات دولت فعلی قرقیزستان حمایت می‌کند و در حال حاضر برای آماده سازی سفر رئیس جمهور چین به قرقیزستان و برگزاری نشست سران کشورهای عضو شانگهای تدارک می‌بیند.

وانگ یی تصریح کرد: امروز در همکاری با وزارت امور خارجه قرقیزستان تمام مسائل مربوط به نشست را حل می‌کنیم و امیدوار هستم تا تحولات سیاسی آتی به توسعه مشارکت بین 2 کشور منجر شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول