اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید مقامات ترکمنستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا بر توسعه روابط

وزیر امور خارجه اسلواکی و رئیس دوره‌ای سازمان امنیت و همکاری اروپا در سفر به ترکمنستان با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

تأکید مقامات ترکمنستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا بر توسعه روابط

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «میروسلاو لایچک» وزیر امور خارجه اسلواکی و رئیس دوره‌ای سازمان امنیت و همکاری اروپا در سفر به «عشق آباد» با «قربانقلی بردی محمد اف» رئیس جمهور ترکمنستان ملاقات کرد.

لایچک در ابتدای این ملاقات تلاش‌های سازمان امنیت و همکاری اروپا بر تقویت گفت‌وگوی سازنده با ترکمنستان، به عنوان یک شریک مهم تأکید کرد.

وی گفت: سازمان امنیت و همکاری اروپا و جامعه اروپایی به طور کلی از ابتکارات رئیس جمهور ترکمنستان که در تلاش‌های مشترک در برقراری صلح، ثبات و رفاه در سطح منطقه‌ای و جهانی نقش قابل توجهی را ایفا می‌نماید، پشتیبانی می‌کند.

بردی محمد ضمن استقبال از لایچک خاطرنشان کرد: ترکمنستان به تعامل با ساختارهای‌های معتبر بین المللی از جمله سازمان امنیت و همکاری اروپا اهمیت زیادی می‌دهد.

در این راستا رئیس جمهور ترکمنستان بیستمین سالگرد افتتاح مرکز سازمان امنیت و همکاری اروپا در عشق آباد را مهم عنوان کرد.

بردی محمد اف در ادامه توسعه همکاری‌های موثر با شرکای اروپایی از جمله اسلواکی را یکی از جهات کلیدی سیاست خارجی کشورش خواند.

رئیس جمهور ترکمنستان و رئیس دوره‌ای سازمان امنیت و همکاری اروپا در این ملاقات دورنمای همکاری در تمامی جهات را مورد بررسی قرار دادند.

عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی، انرژی، حمل و نقل و ارتباطات از مهم ترین مسیرهای همکاری عشق آباد و سازمان امنیت و همکاری اروپا عنوان شد.

طرفین ضمن صحبت در مورد پروژه‌های در حال اجرای سازمان امنیت و همکاری اروپا در عشق آباد و همچنین مسائل مربوط به مشکلات منطقه‌ای آمادگی خود برای تداوم تلاش‌های مشترک در راستای تامین امنیت جمعی و مبارزه با تهدیدات و چالش‌های زمان ابراز داشتند.

مشارکت ترکمنستان و اسلواکی در عرصه‌های مختلف از دیگر موضوعات مورد بحث 2 طرف بود.

در این دیدار اظهار شد که تجار اسلواکی و اروپا در مجموع به بازار ترکمنستان علاقه مند می‌باشند.

طرفین همچنین بر اهمیت تداوم همکاری ترکمنستان و اسلواکی در چارچوب سازمان ملل، سازمان امنیت و همکاری اروپا، اتحادیه اروپا و سایر ساختارهای معتبر تاکید کردند.

بردی محمد اف و لایچک در پایان دیدار خود به توسعه تدریجی همکاری ترکمنستان و سازمان امنیت و همکاری اروپا و همچنین گفت‌وگوی ترکمنستان و اسلواکی ابراز علاقه کردند.

در این دیدار همچنین «ناتلایا درازد» رئیس دفتر مرکز سازمان امنیت و همکاری اروپا در عشق آباد شرکت کرد.

هیات سازمان امنیت و همکاری اروپا تحت ریاست میروسلاو لایچک در چارچوب این سفر همچنین با نمایندگان وزارت خارجه و مجلس ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات‌ها به همکاری مثبت و طولانی مدت عشق آباد و سازمان امنیت و همکاری اروپا در عرصه‌های مختلف اشاره شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول