اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ریاست انجمن همکاری‌های امنیتی اروپا به تاجیکستان منتقل شد

تاجیکستان برای اولین بار ریاست انجمن همکاری‌های امنیتی سازمان امنیت و همکاری اروپا را بر عهده گرفت.

ریاست انجمن همکاری‌های امنیتی اروپا به تاجیکستان منتقل شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نشست نهایی انجمن همکاری‌های امنیتی سازمان امنیت و همکاری اروپا برگزار شد.

در این نشست «کلود ولید» نماینده دائم سوئیس در سازمان امنیت و همکاری اروپا در مراسمی ریاست انجمن همکاری امنیتی این سازمان را به «عیدی بیک قلندراف» نماینده دائم تاجیکستان در سازمان امنیت و همکاری اروپا تحویل داد.

به این ترتیب «دوشنبه» در ماه های می تا آگوست سال جاری ریاست این انجمن را بر عهده خواهد داشت.

قلندراف ضمن سخنانی بعد از قبول ریاست انجمن همکاری امنیتی سازمان امنیت و همکاری اروپا بر سطح بالای برگزاری جلسات این انجمن و همچنین رویکرد سازنده و شفاف ریاست سوئیس تاکید و تصمیم «دوشنبه» برای حفظ این روند را تایید کرد.

وی گفت: ریاست تاجیکستان بر جذب توجه این انجمن به مسائل مهم امنیت منطقه ای آسیای مرکزی و همچنین ضرورت تقویت همکاری سازمان امنیت و همکاری اروپا با سازمان های منطقه ای در آسیای مرکزی تاکید کرد.

علاوه بر این، بررسی مسائل سنتی انجمن همکاری امنیتی مربوط به اقدامات تقویت اعتماد سازی و امنیت، مدیریت حفاظت فیزیکی انبارهای اسلحه و مهمات سبک و معمولی و همچنین اجرای مقررات قطعنامه 1540 و 1325 شورای امنیت سازمان ملل متحد برنامه ریزی شده است.

تاکید شد که در چارچوب برنامه ریاست تاجیکستان جلسه مشترک انجمن همکاری امنیتی و شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد گفتمان ساختاری راه اندازی می شود که در جریان آن جذب توجه کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا بر ضرورت انجام اقدامات مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و افراطگرایی خشونت آمیز در فضای این سازمان مورد بررسی قرار می گیرد.

تاجیکستان برای اولین بار ریاست انجمن همکاری امنیتی را بر عهده می گیرد که یکی از دو نهاد اصلی تصمیم گیرنده سازمان امنیت و همکاری اروپا است که از سال 1992 به طور منظم فعالیت می کند.

در چارچوب این انجمن 57 کشور مختلف جهان یک پلت فرم منحصر به فرد را برای بررسی چالش های امنیتی در شرایط برابر را دارند.

ریاست تاجیکستان در انجمن همکاری امینی شامل ماه های می تا آگوست سال 2019 میلادی خواهد بود و نخستین جلسه این انجمن تحت ریاست تاجیکستان در اوایل ماه می سال جاری در قصر هفبورگ شهر وین برگزار می شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول