اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اعلام استراتژی جدید اتحادیه اروپا در مورد آسیای مرکزی در سال 2020

سفیر ازبکستان در بلژیک اعلام کرد: استراتژی جدید اتحادیه اروپا نسبت به آسیای مرکزی سال 2020 میلادی اعلام خواهد شد.

اعلام استراتژی جدید اتحادیه اروپا در مورد آسیای مرکزی در سال 2020

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «دلیار حکیم اف» سفیر ازبکستان در بلژیک اعلام کرد: استراتژی جدید اتحادیه اروپا نسبت به کشورهای آسیای مرکزی در سال 2020 میلادی اعلام خواهد شد.

سفیر ازبکستان در بلژیک اظهار داشت: همچنین برنامه ریزی شده با ترکیب جدید پارلمان اروپا قطعنامه‌ای درباره پیشنهادات مشترک شورای اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپا در ارتباط با منطقه به تصویب برسد.

سفیر ازبکستان در بلژیک تصریح کرد: بیانیه مشترک را شورا و کمیسیون اروپا به پارلمان اروپا ارائه می‌دهند و فکر می‌کنم اگر ایرادی نگیرند، این بیانیه مشترک اواسط یا پایان ماه ژوئن در اختیار شورا قرار می‌گیرد.  

حکیم اف خاطرنشان کرد: این بیانیه همچنین حاوی موارد مربوط به افغانستان و به طور کلی نظم جهانی و امنیت می‌باشد.

وی افزود: تا پایان سال جاری میلادی ترکیب جدید پارلمان اروپا قطعنامه را تصویب می‌کند اما استراتژی جدید درباره آسیای مرکزی سند جداگانه‌ای است که باید تایید و تصویب شود از جمله به تصویب پارلمان اروپا برسد.

حکیم اف ادامه داد: این سند تا حدودی پیچیده و جامع است، اما فکر می‌کنم در سال آینده می‌توانیم آن را اعلام کنیم.

وی گفت: در سال 2020 میلادی این سند که روابط اتحادیه اروپا با کشورهای آسیای مرکزی را برای 10 سال آینده تعیین می‌کند، دریافت می‌شود.  

گفتنی است، مرحله جدید رایزنی‌ها درباره قرارداد جدید در مورد همکاری‌های گسترده بین اتحادیه اروپا و ازبکستان در بروکسل برگزار می‌شود.

پارلمان اروپا در نشست عمومی خود گزارش کمیته امور خارجی را تصویب کرد در آن توصیه‌های سازمان اجرایی اتحادیه اروپا درباره قرارداد جدید در مورد همکاری گسترده با ازبکستان در نظر گرفته شده است.

در این گزارش بر سیاست جدید خارجی ازبکستان که موجب بهبود همکاری‌ها با همسایه‌ها و همکاران بین المللی از جمله کمک به ثبات و امنیت در منطقه شده و همچنین حضور مثبت این کشور در پروسه صلح آمیز افغانستان تاکید شده است.  

پارلمان اروپا همچنین از تلاش‌های تاشکند برای عضویت در سازمان تجارت جهانی که امکان جذب سرمایه گذاری‌های بیشتر مستقیم خارجی را فراهم می‌کند، حمایت کرد.

در تاریخ 16 نوامبر سال 1994 میلادی بین اتحاد اروپا و ازبکستان روابط سیاسی برقرار شده و از ماه ژانویه سال 1995 میلادی در بروکسل سفارت ازبکستان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول