اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

استقبال اروپا و غرب از بهبود فضای سرمایه‌گذاری در قزاقستان

رؤسای نهادهای دیپلماتیک انگلستان، کانادا، اتحادیه اروپا و آمریکا از سیاست قزاقستان در راستای بهبود فضای سرمایه‌گذاری در این کشور استقبال کردند.

استقبال اروپا و غرب از بهبود فضای سرمایه‌گذاری در قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «دوریس بردبوری» مدیر عامل اتاق بازرگانی آمریکا، «مایکل گریفارد» سفیر انگلستان، «نیکولسن بروسا» سفیر کانادا، «سوین آلوات کارلسان» سفیر اتحادیه اروپا و «تئودور لینگ» کاردار سفارت آمریکا در «آستانه» با «عسکر مامین» نخست وزیر قزاقستان ملاقات کردند.

در این ملاقات مسائل مربوط به توسعه سرمایه گذاری و تعاملات بیشتر این کشورها در چارچوب اقدامات جدید دولت قزاقستان در راستای توسعه اکوسیستم حمایت از سرمایه گذاران خارجی مورد بررسی قرار گرفت.

نخست وزیر قزاقستان در سخنانی در این ملاقات به رشد مثبت توسعه اقتصادی، افزایش تجارت و سرمایه گذاری در این کشور اشاره و گفت: طی سال 2018 میلادی جریان سرمایه گذاری‌های مستقیم خارجی در اقتصاد قزاقستان رشد 15.8 درصدی داشته است.

وی افزود: طی این مدت همچنین تجارت خارجی قزاقستان 20 درصد افزایش کرده است.

«دوید بردبوری» مدیر عامل اتاق بازرگانی آمریکا به نوبه خود افزود: دولت قزاقستان به ایجاد شرایط مطلوب برای جذب سرمایه گذارها و حمایت از حقوق سرمایه گذاران توجه ویژه‌ای می‌کند و این واقعیت که نخست وزیر قزاقستان در این روند شرکت مستقیم دارد سیگنال خوبی برای سرمایه گذاران است.

رؤسای نهادهای دیپلماتیک کشورهای اروپایی و غربی ضمن اشاره به ظرفیت همکاری‌های سرمایه گذاری از گام‌های قزاقستان در راستای بهبود فضای سرمایه گذاری استقبال و علاقه مندی خود را برای تداوم همکاری نزدیک با این کشور اعلام کردند.

به گفته رؤسای نهادهای دیپلماتیک کشورهای خارجی امکان بررسی مستقیم تمام مسائل مربوط به اجرایی پروژه‌های سرمایه گذاری توسط شورای هماهنگی تحت ریاست نخست وزیر قزاقستان یک عامل مهم افزایش اعتماد برای سرمایه گذاران است.

نخست وزیر قزاقستان در پایان این ملاقات بر تداوم تلاش‌ها برای بهبود بیشتر فضای سرمایه گذاری و ایجاد شرایط مطلوب برای فعالیت سرمایه گذاران خارجی در قلمرو این کشور تاکید کرد.

وی گفت: ما علاقه مند به گسترش همکاری می‌باشد و امیدواریم که اقدامات جدید در زمینه جذب سرمایه گذاری‌ها به همکاری‌های اقتصادی انگیزه جدی خواهد بخشید.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول