اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افزایش مبادلات تجاری قرقیزستان و روسیه به 2 میلیارد دلار

رئیس پارلمان قرقیزستان گفت: مبادلات تجاری بین این کشور و روسیه به دلیل تلاش‌ دولت‌ها رشد کرده و به زودی به 2 میلیارد دلار می‌رسد.

افزایش مبادلات تجاری قرقیزستان و روسیه به 2 میلیارد دلار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، در آستانه برگزاری نشست پارلمانی کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی، «داستان‌بیک جمعه بیک‌اف» رئیس پارلمان قرقیزستان و «ویچسلاف والادین» رئیس دومای روسیه در شهر «بیشکک» دیدار کردند.

جمعه بیک‌اف در این دیدار اظهار داشت: دولت قرقیزستان از همکاری استراتژیک با روسیه راضی است و میزبانی نشست شورای پارلمانی کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت ملی برای بیشکک افتخار بزرگی است.

وی ادامه داد: در چارچوب مشارکت دوجانبه به طور دائم بازدیدهای متقابل و در سطوح مختلف برگزار می‌شود و در این رابطه، سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در ماه گذشته به قرقیزستان برای تقویت و تعمیق همکاری قرقیزی- روسی سهم قابل توجهی را داشت و در قالب آن سفر اسناد مهم به امضا رسید.

رئیس پارلمان قرقیزستان تصریح کرد: مبادلات تجاری بین قرقیزستان و روسیه به دلیل تلاش‌ دولت‌های 2 کشور رشد کرد و به زودی به 2 میلیارد دلار می‌رسد.

این مقام خاطر نشان کرد: دولت قرقیزستان کمک‌های نظامی- تجهیزاتی روسیه برای تسهیل همکاری بیشکک با اتحادیه اقتصادی اوراسیا را ارزشمند می‌داند.

جمعه‌بیک‌اف گفت: به دلیل عفو مهاجرین کاری، حذف اسامی قرقیزها از فهرست سیاه سرویس مهاجرتی روسیه و مجوز استفاده از گواهینامه‌های رانندگی قرقیزی تشکر می‌کنیم.

رئیس پارلمان قرقیزستان تصریح کرد: سفرهای متقابل در سطوح عالی و دیدارها در قالب مراسم‌ بین‌المللی، بین پارلمانی، ارتباط تنگاتنگ بین سیستم‌های قانونگذاری و نشست‌های مشترک کمیته‌های پارلمانی نشانگر علاقه‌مندی 2 کشور برای توسعه همکاری به نفع مردمان قرقیز و روسیه به حساب می‌آید.

وی افزود: دولت قرقیزستان از هر گونه مشارکت بین پارلمان قرقیز و دومای روسیه، همایش بین پارلمانی سازمان همسود، شورای پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعیت و سازمان‌های پارلمانی دیگر حمایت می‌کند.

این مقام قرقیز گفت: خوشبختانه همکاری نظامی و نظامی- تجهیزاتی قرقیزستان و روسیه با توجه به رشد تهدیدات معاصر، تقویت می‌شود و امیدواریم ادامه توسعه شورای پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی و تعامل سیستم‌های قانونگذاری کشورها برای تقویت امنیت و ثبات منطقه‌ای کمک کند.

والادین نیز اظهار داشت: قرقیزستان با بسیاری از شرکای روسیه تفاوت دارد. بیشکک نگاه ویژه‌ای نسبت به زبان روسی دارد و این عامل برای تقریب مردمان کمک می‌کند.

این روس مقام گفت: روسیه علاقه‌مند به هماهنگی بین نمایندگان پارلمان دیگر کشورهای منطقه درباره توسعه سازمان پیمان امنیت جمعی و اجرای اهداف آن است که از طریق گفت‌وگو می‌توان به توسعه روابط رسید.

در ادامه رئیس پارلمان قرقیز و دومای روسیه به بررسی مسائل همکاری در حوزه آموزش، پروژه‌های بشردوستانه و فرهنگی پرداختند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول