اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار وزیر کشاورزی روسیه با رئیس جمهور تاجیکستان

وزیر کشاورزی روسیه در سفر به تاجیکستان با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار وزیر کشاورزی روسیه با رئیس جمهور تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «دمیتری پاتروشف» وزیر کشاورزی روسیه در سفر به تاجیکستان با «امامعلی رحمان» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

بنابه گزارش پایگاه اطلاعاتی ریاست جمهوری تاجیکستان، در جریان این دیدار طرفین مسائل مربوط به توسعه روابط دو کشور از جمله در حوزه کشاورزی را مورد بررسی قرار دادند.

رحمان در دیدار گفت: ما به توسعه مشارکت استراتژیک با روسیه در تمامی عرصه ها بویژه در حوزه کشاورزی اهمیت فوق العاده می دهیم و به توسعه بیشتر روابط متقابل سودمند امید داریم.

طرفین مسائل مربوط به همکاری در زمینه باغبانی، سبزیجات، افزایش واردات و صادرات ظرفیت، صادرات سبزیجات، میوه و سایر محصولات کشاورزی تاجیکستان به روسیه را بررسی کردند.

تاکید شد که در حال حاضر ظرفیت تاجیکستان در زمینه صادرات میوه، انگور، سبزیجات و عسل بیش از 2 ملیون تن در سال است و تمام امکانات برای افزایش این شاخص وجود دارد.

طرفین همچنین مسائل مربوط به ایجاد شرکت های مشترک، ساخت انبارها برای ذخیره محصولات کشاورزی، همکاری در حوزه دانه پروری، پرورش مرغ و غیره را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

وزیر کشاورزی روسیه در چارچوب این سفر از استان ختلان بازدید و با استاندار این منطقه جنوبی تاجیکستان گفتوگو خواهد کرد.

طرفین در این دیدار مسائل مربوط به توسعه همکاری در حوزه کشاورزی بویژه مسئله تحویل و کارکرد محصولات کشاورزی را مورد بررسی قرار خواهند داد.

پاتروشف طی این سفر همچنین از گرم خانه، باغهای میوه، مزارع کشت سبزیجات نواحی «کوشانیان»، «جلال الدین بلخی»، «دوستی» و «جیهون» استان ختلان بازدید خواهد کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول