اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

سفره‌ای به وسعت مهربانی/ لبخند یتیمان گنبدی واسطه پاداش الهی

برپایی سفره‌های 10 هزار نفری افطاری توسط «حاج محمد شهرکی» نیکوکار گنبدی برای همدلی مردمان گنبدکاووس و لبخندی که بر لبان ایتام، محرومان و نیازمندان این شهرستان نشسته است.

سفره‌ای به وسعت مهربانی/ لبخند یتیمان گنبدی واسطه پاداش الهی

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مردم گنبدکاووس و استان گلستان در سال‌های متمادی گذشته نام «حاج محمد شهرکی» را با کار خیر و نیکوکاری به یادآورده و همگان از در خاطر خود اقدامی خیر و شایسته را ثبت و درج کرده‌اند، ساخت مدرسه، خانه بهداشت، مرکز فیزیوتراپی، مرکز جامع غربالگری سرطان و آنژیوگرافی در کنار توزیع ده‌ها هزار بسته مواد غذایی در ایام مختلف سال از جمله عید نوروز، عید قربان و ماه رمضان، توزیع صدها هزار بسته لوازم‌التحریر در سطح استان و کشور، تهیه بانک امانات پزشکی برای 31 استان، آزادی 4 هزار زندانی جرائم غیر عمد، نجات 21 زندانی محکوم به اعدام با اخذ رضایت از اولیای دم، کمک‌های ده‌ها میلیونی همیشگی در حوادث غیرمترقبه به ویژه به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و آذربایجان شرقی و سیل‌زدگان استان گلستان و کمک و تجهیز موکب‌های اربعین حسینی تنها بخشی از اقدامات خیر این پیرمرد با روحیه و مردمی است که دلی بزرگ و جوان دارد.

اما این‌بار و در ماه میهمانی خدا، «حاج محمد شهرکی» در اقدامی پسندیده و شایسته و در ادامه اقدامات نیکوکارانه خود سفره‌ای را به وسعت مهربانی و با گشاده‌دستی و گشاده‌رویی پهن کرد تا به به نیابت از خداوند متعال مایه شادمانی مردم شده و دیگران را در شادمانی آنچه که خدا به او داده سهیم کند.

مصلی امام جعفر صادق (ع) گنبدکاووس میزبان سفره‌های بزرگ 10 هزار نفری و حضور مردمانی غیور و همیشه در صحنه بود که بستری برای همدلی و تقویت مهربانی‌ها شده بود. حضور هزاران نفر از نیازمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، مددجویان اداره بهزیستی و انجمن حمایت از زندانیان در کنار سایر مردم و مسوولان بر سر یک سفره و اطعام در ماه مبارک رمضان که جلوه‌گر عمق پیوستگی اجتماعی و اکرام و احترام مستضعفان شد.

* همدلی و همبستگی اجتماعی رهآورد این سفره‌های مهربانی است

فرماندار گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه مردم بر سر این سفره‌ها با احترام و کرامت حاضر می‌شوند، اظهار کرد: وقتی همه مردم و مسوولان در این حجم وسیع در کنار یکدیگر وبر سر یک سفره می‌نشینند پیام‌های بزرگی دارد که یکی از آن‌ها همدلی و همبستگی است.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه هر چه این اقدامات نیکوکارانه در سطح شهرستان افزایش پیدا کند قطعا پیوستگی اجتماعی و مهربانی‌ها افزایش پیدا خواهد کرد، خاطرنشان کرد: گنبدکاووس سال‌هاست که در حوزه ورود خیرین به کمک مردم در بخش‌های مختلف در سطح استان و کشور می‌درخشد.

وی با تاکید بر اینکه اقدام اخیر حاج محمد شهرکی نیکوکار و خیر برتر کشوری که در طی سال در شعبه صلح و سازش نیز هزاران نفر ار از گرفتاری نجات می‌دهد، بستری برای همدلی همه مردم گنبدکاووس شده است، گفت: اینکه نیازمندان و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی اینگونه با اکرام و احترام مورد اطعام قرار می‌گیرند اقدام ارزشمندی است که باید تداوم یافته و بیشتر شود زیرا همه ما نسبت به این افراد مسوول هستیم.

فرماندار گنبدکاووس با تقدیر از برگزاری این سفره‌های مهربانی آن هم در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: در روزهای آتی نیز این سفره‌ها توسط برخی از خیرین دیگر ادامه پیدا می‌کند و امیدواریم به یک الگو برای همه خیرین و نیکوکاران تبدیل شود.

* باید به روزی برسیم که نیکوکاران برای سفره انداختن صف بکشند

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به اینکه جامعه اسلامی یعنی همین سفره‌های بزرگ افطاری و همدلی با حضور همه اقشار مردم به ویژه نیازمندان و محرومان، اظهار کرد: اگر مدعی پیروی از سیره پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستیم باید به تقویت و گسترش این سفره‌ها کمک کنیم.

حجت‌الاسلام محمود ترابی با بیان اینکه اقدام ارزشمند نیکوکار گنبدی حاج محمد شهرکی باید به یک فرهنگ فراگیر میان مردم تبدیل شود، گفت: هر کس بنا به وسع و توان خود باید به میدان آمده و در ماه میهمانی خدا سفره‌های افطاری ساده هرچند کوچک را در سطح جامعه و برای بهره‌مندی محترمانه نیازمندان برپا کند.

وی با تاکید بر اینکه باید به روزی برسیم که نیکوکاران برای برگزاری این سفره‌های بزرگ در اماکن مقدس و متبرکه صف ایستاده و نوبت بگیرند، ادامه داد: الگوی اسلام و قرآن این است که از فرصت ماه مبارک رمضان برای نشان دادن عمق اعتقاد و ظرفیت وجودی خود به خداوند متعال بهره کافی را ببریم.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر راه‌اندازی سفره‌های افطاری ساده، گفت: هر چه این سنت حسنه را تقویت کرده و گسترش دهیم قطعا توانسته‌ایم در حوزه سبک زندگی اسلامی نیز شتاب بیشتری گرفته و جامعه را به سمت آن هدایت کنیم.

* نباید فراموش کنم روزی دست فروش بوده‌ام

خیر و نیکوکار گنبدی نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه من هر چه دارم متعلق به مردم است، خاطرنشان کرد: من پولی که متعلق به مردم است را به خود آنها برمی‌گردانم و تردیدی ندارم که این مردم بوده‌اند که مرا کرامت بخشیده و به جایگاهی رسانده‌اند و امروز نباید فراموش کنم که من از بدنه این مردم هستم.

محمد شهرکی با بیان اینکه همه می‌دانند که من در گذشته از دست‌فروشی آغاز کرده‌ام و با همت و تلاش خود و کمک و دعای خیر مردم توانسته‌ام به جایگاهی برسم، تصریح کرد: خداوند متعال به واسطه همین اقداماتی که وظیفه من بوده و مردم آن را کار خیریه می‌نامند برکت و نعمت‌های خود را بر من بیشتر و بیشتر کرده است.

وی با تاکید بر اینکه امیدوارم بتوانیم در سال‌های آتی در مکان‌های بزرگتری سفره‌هایی با حضور بیش از این تعداد پهن کنیم، اضافه کرد: تلاش بنده این است که ذره‌ای از محبت و لطف مردم خوب گنبدکاووس در این سال‌ها را به نحوی جبران کنم که امیدوارم در این مسیر موفق باشم.

بدون شک حمایت و ترویج این فرهنگ و سنت حسنه می‌تواند ضمن توسعه نیکوکاری و توجه به محرومان، به افزایش عدالت اجتماعی، کاهش فاصله‌های ذهنی و رفتاری میان اقشار مختلف مردم و الگوسازی به منظور تغییر سبک زندگی تجمل گرایانه به سمت سبک زندگی اسلامی منجر شود.

انتهای پیام/83014/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول