اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بازگشایی تمام راه‌های مناطق سیل‌زده گلستان

با بازگشایی جاده کمربندی شهر سیل‌زده آق‌قلا و محور یساقی-بندرترکمن در محل پل قره‌تپه فعالیت اکیپ‌های راهداری گلستان در مناطق سیل‌زده استان به پایان رسید.

بازگشایی تمام راه‌های مناطق سیل‌زده گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان، غلامرضا بیکی اظهار کرد: با بازگشایی جاده کمربندی شهر سیل‌زده آق‌قلا و محور یساقی-بندرترکمن در محل پل «قره‌تپه» که از دوم فروردین ماه تا صبح روز سه‌شنبه 24 اردیبهشت به علت بالا آمدن سیلاب مسدود شده بود، فعالیت اکیپ‌های راهداری گلستان و سایر استان‌های اعزامی در مناطق سیل‌زده به ویژه آق‌قلا و بندرترکمن به پایان رسید.

وی تصریح کرد: هم اینک راه مسدود شده ناشی از سیل دیگری در گلستان وجود ندارد و تمام راه‌های ارتباطی بین شهری استان باز است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان خاطرنشان کرد: در زمینه راه‌های روستایی نیز ارتباط روستاهای بالادست، «صفی‌آباد» مینودشت از طریق «قلعه‌قافه» و دهنه «چهل‌چای» به مینودشت برقرار بوده و ارتباط روستای «میان رستاق» علی‌آبادکتول با 60 خانوار جمعیت هم تا چند روز آینده با بازسازی جاده قدیمی مجددا برقرار می‌شود.

بیکی با اشاره به اینکه استان‌های مشارکت کننده در بازگشایی جاده‌های خسارت‌دیده از سیل اخیر گلستان با پایان عملیات از منطقه خارج شده‌اند، افزود: بازسازی مناطق سیل‌زده برای ترمیم و ساخت راه‌ها و ابنیه فنی آن با 400 نیروی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و استفاده از 160 دستگاه ماشین‌آلات گلستان ادامه دارد.

* خسارت 3 هزار میلیارد ریال به راه‌های ارتباطی گلستان

وی با اشاره به برش بیش از 100 نقطه از جاده‌های گلستان برای عبور سیلاب گفت: سیل و رانش زمین 3 هزار میلیارد ریال به راه‌های ارتباطی گلستان خسارت وارد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان نیز قبلا به خبرنگاران اعلام کرده بود: دولت 20 میلیارد ریال اعتبار برای ترمیم جاده‌های خسارت‌دیده از سیل اخیر گلستان با اولویت لکه‌گیری آسفالت اختصاص داده است.

بارش‌های شدید و رگباری باران در روزهای پایانی سال گذشته و طغیان رودخانه‌ها و سر ریز شدن سدهای بوستان در کلاله، گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و وشمگیر در آق‌قلا منجر به آبگرفتگی شهر و روستاهای گنبدکاووس، آق‌قلا و گمیشان شد و خسارت زیادی به زیرساخت از جمله راه‌های ارتباطی این مناطق وارد کرد.

انتهای پیام/2307/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول