اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

گناه نکردن محور دیانت است/ مراحل دین‌دار شدن یک فرد+‌صوت

حجت الاسلام پناهیان گفت: اگر فردی بخواهد دین‌دار شود طی سلسله‌مراتب تربیتی می‌تواند خود را به اوج قله برساند اما متأسفانه محیط‌های تربیتی ما آماده نیستند و برنامه لازم برای دین‌دار کردن افراد ندارند.

گناه نکردن محور دیانت است/ مراحل دین‌دار شدن یک فرد+‌صوت

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه طی سخنرانی شب گذشته خود مصادف با شب ششم ماه رمضان در مسجد امام صادق (ع) با موضوع گناه چیست؟ توبه چگونه است؟ اظهارداشت: اگر فردی بخواهد دین‌دار شود طی سلسله‌مراتب تربیتی می‌تواند خود را به اوج قله برساند اما متأسفانه محیط‌های تربیتی ما آماده نیستند و برنامه لازم برای دین‌دار کردن افراد ندارند.

وی با بیان اینکه تصور آن است که اگر اعتقادات فردی صحیح شود، او براساس آن‌ها شروع به دین‌داری می‌کند، افزود: در زمان بچگی ما، ‌اصول دین مباحث اعتقادی و فروع دین مباحث احکام آموزش داده می‌شد اما درباره انگیزه دین‌داری به ما آموزش نمی‌دادند.

پناهیان با اشاره به اینکه در ادبیات دینی ما الفاظی که برای ساختن و پرداختن انگیزه دین‌داری باشد، کم است، افزود: زمانی که در بالای منبرها از این مسائل گفته می‌شود عموم مؤمنین می‌گویند که این مطالب جدید، جذاب و پرفایده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مراحل و مسیر دین‌دار شدن یک فرد تصریح کرد: دین‌داری محورش گناه نکردن است و در قدم اول باید افراد اهل برنامه‌ریزی و تدبیر تربیت شوند تا در رفتار دقت داشته باشند، به‌طور مثال اگر دانش‌آموز به‌گونه‌ای تربیت شود که از دوران رها بودن در ۷ سال اول زندگی که هرچه می‌خواسته انجام می‌داده است، فاصله بگیرد و برایش نهادینه شود که باید منظم باشد و برنامه‌ریزی داشته باشد تا زندگی خود را بتواند مدیریت کند.

وی با اشاره به اینکه جزء اول با دستور زندگی کردن، آن است که باید با برنامه زندگی کند، گفت: اگر فردی با برنامه زندگی نکند نمی‌تواند دین‌دار باشد.

متن کامل این سخنرانی را در زیر بشنوید:

 

حجم بالا

 

 

حجم پایین

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول