اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

میزان وام‌های دانشجویی دانشگاه آزاد در سال تحصیلی ۹۸ - ۹۹ اعلام شد

میزان وام‌های دانشجویی دانشگاه آزاد در سال تحصیلی ۹۸ - ۹۹ اعلام شد.

میزان وام‌های دانشجویی دانشگاه آزاد در سال تحصیلی ۹۸ - ۹۹ اعلام شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه آزاد، چند روزی است که ثبت نام پذیرش براساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ناپیوسته نیمسال اول سال تحصیلی ۹۹-۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی  آغاز شده و داوطلبان این مقطع می توانند بدون آزمون در رشته های مورد علاقه خود جذب شوند.

این ثبت نام از یکشنبه ۱۵ اردیبهشت آغاز و تا چهارشنبه ۶ شهریور ۹۸  ادامه خواهد داشت، تمامی متقاضیان دوره کارشناسی ناپیوسته با دارا بودن مدرک کاردانی (پیوسته و ناپیوسته) و کاردانی دانشگاه علمی کاربردی می‌­توانند در هر رشته‌ای در این دوره ثبت نام کنند. گزینش نهایی داوطلبان براساس اولویت معدل کل دوره کاردانی (فوق دیپلم) و برحسب کد رشته انتخابی داوطلب در فرم ثبت‌نام اینترنتی صورت خواهد گرفت.

اما یکی از نگرانی های داوطلبان حضور در این دانشگاه میزان وام‌هایی است که یک دانشجو می تواند در طول تحصیل از این دانشگاه دریافت کند، مسئله ای که با توجه به شهریه های سنگین این دانشگاه می تواند برای یک دانشجو و خانواده های آنها مهم باشد.

صندوق رفاه دانشگاه آزاد به دانشجویان خود دو نوع وام کوتاه مدت ( وام ها به صورت کوتاه مدت و 3 تا 6 ماهه بدون بهره بوده و تا پایان هر ترم تحصیلی تسویه حساب شود) و بلند مدت ( اینگونه تسهیلات به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که برای باز پرداخت نیاز به مهلت بیشتری دارند و از محل اعتبارات شُعب صندوق رفاه و بیمه دانشجویان واحدها طبق ضوابط و مقررات مربوط در اختیار دانشجو گذاشته می‌شود و در زمان تحصیل دانشجو تسویه می‌شود.) تخصیص می دهد. که این وام‌ها در قالب کمک هزینه اجاره، کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه ازدواج و وام ضروری است.

براساس این گزارش وام مسکن برای دانشجویان مجرد 500 هزار تومان و برای متاهلین 700 هزار تومان با کارمزد دو و نیم درصد و باز پرداخت 12 ماهه است، همچنین وام های ضروری دانشجویان یک میلیون و دویست هزار تومان با کارمزد دو و نیم درصد و با بازپرداخت 20 قسط در حین تحصیل است.

لازم به ذکر است، وام‌های کوتاه مدت دانشجویان 50 درصد شهریه آنها خواهد بود که با کارمزد  دو و نیم درصد و باز پرداخت 4 قسط در طول یک ترم در نظر گرفته شده است، وام‌های میان مدت دانشجویان نیز 50 درصد شهریه دانشجویان بوده که با کارمزد دو و نیم درصد و حداکثر 20 قسط در حال تحصیل است  این در حالی است که وام های بلند مدت برای دانشجویان هم 50 درصد شهریه آنها با کارمزد دو و نیم درصد و باز پرداخت حداکثر 36 ماهه بعد از فراغت از تحصیل خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول