اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد

حمایت صندوق رفاه دانشجویی از مراکز فناور و دانش‌محور/ افزایش 25 تا 500 درصدی وام دانشجویی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مصوباتی اخذ شده تا بتوانیم در صندوق رفاه دانشجویان از مراکز رشد، شرکت‌های دانش‌بنیان و ... حمایت کنیم.

حمایت صندوق رفاه دانشجویی از مراکز فناور و دانش‌محور/ افزایش 25 تا 500 درصدی وام دانشجویی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ذوالفقار یزدان‌مهر ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه شهرکرد، اظهار کرد: مصوباتی اخذ شده تا بتوانیم در صندوق رفاه دانشجویان از مراکز رشد، شرکت‌های دانش‌بنیان و ... حمایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در چهارمحال و بختیاری صنعت آن‌چنانی وجود ندارد تا بتوانیم بحث ارتباط بین صنعت و دانشگاه را مطرح کنیم، افزود: بنابراین باید به سمت تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های IT محور و ... پیش برویم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه جنس تشکل‌های دانشجویی از جنس مطالبه‌گری است، ادامه داد: امید است با این مطالبه‌گری‌ها بتوانیم زمینه‌ساز یک توسعه متوازن و پایدار در چهارمحال و بختیاری باشیم.

یزدان‌مهر با تأکید بر اینکه در زمینه موضوع آب در چهارمحال و بختیاری نیازمند یک مطالعه جامع و کامل هستیم تا نیازهای استان در این خصوص را احصا کند، عنوان کرد: در سه نوبت به تشکل‌های دانشجویی در کل کشور کمک‌هایی صورت گرفت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون 28 خوابگاه توسط بنیاد 15 خرداد ساخته شده است و خوابگاه دخترانه دانشگاه شهرکرد که توسط این بنیاد در حال ساخت است، 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه کشور گشایشی ایجاد شده است و آن ورود دولت در بحث ساخت خوابگاه‌های دانشجویی است.

یزدان‌مهر بیان کرد: وام شرافتی به دانشجویان از طریق صندوق امام علی (ع) پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بین 25 تا 500 درصد وام دانشجویی افزایش یافته است و هر تعداد متقاضی که در این خصوص وجود داشته باشد می‌توانند وام دریافت کنند، یادآور شد: تاکنون 130 میلیارد تومان وام ویژه دکتری به دانشجویان این دوره پرداخت شده، وام‌های ازدواج و ودیعه مسکن دانشجویان متأهل نیز افزایش پیدا کرده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان تأکید کرد: در بودجه سال 97 مبلغ 645 میلیارد تومان اعتبار برای ارائه خدمات متنوع و مختلف در دانشگاه پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول