اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

نگرانی «رحمان» از کاهش سرمایه‌گذاری خارجی در تاجیکستان

رئیس جمهور تاجیکستان از بروکراسی موجود و بازرسی‌های غیر منطقی که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این کشور با آن مواجه هستند، ابراز نگرانی کرد.

نگرانی «رحمان» از کاهش سرمایه‌گذاری خارجی در تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان در دیدار با کارمندان ادارات مالیات، گمرک و بانک‌ها گفت: سرمایه گذاران خارجی و داخلی با بروکراسی و سیستم پرهزینه دریافت مجوز و همچنین بازرسی‌های تکراری و غیر منظم مواجه هستند که این وضعیت باعث نگرانی جدی است.

رحمان در ادامه به عدم دسترسی سرمایه گذاران به اطلاعات لازم در مورد شرایط سرمایه گذاری، فرصت‌ها و پروژه‌های اولویت دار در تاجیکستان، اشاره کرد.

وی در این راستا بر ضرورت انجام اقدامات سیستماتیک از سوی مسئولین مربوطه جهت برقراری روابط متقابل سودمند با سرمایه گذاران داخلی و خارجی تاکید کرد.

رحمان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در اقتصاد تاجیکستان در سال 2018 میلادی  را 28 میلیون دلار یا 7.8 درصد کمتر از سال گذشته عنوان کرد که برای پیاده سازی اهداف استراتژیک این کشور کافی نیست.

وی با بیان اینکه طی 10 سال اخیر بیش از 31 میلیارد سامانی سرمایه گذاری مستقیم خارجی در اقتصاد تاجیکستان وارد شده، تاکید کرد: این شاخص راضی کننده نیست.

رحمان گفت: بنابر برنامه میان مدت توسعه تاجیکستان برای سال‌های 2016-2020 میلادی، جذب سالانه سرمایه گذاری‌های مستقیم خارجی به اقتصاد تاجیکستان باید تا 10 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل دهند و حجم آن باید در مقایسه با سال‌های 2003-2013 دو برابر افزایش یابد.

رئیس جمهور تاجیکستان در بخش دیگری از شاخص رو به رشد فساد در میان کارمندان وزارتخانه‌های دارایی، کمیته مالیات و خدمات گمرک به طور جدی نگرانی و خواستار انجام اقدامات قطعی جهت برطرف سازی این مشکل شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول